Middelbrand (woning) Asserstate - Ede 29-08-2011

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Asserstate - Ede 29-08-2011  (gelezen 2806 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Gepost op: 29 augustus 2011, 10:30:47
p2kflex
10:26:24 29-08-11-ALPHA-A1 ASSERSTATE 49 EDE GLD (Opschaling: middelbrand) (ch: 6716NG 49
MB0920009MKA Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD-G West Veluwevallei)
p2kflex
10:25:17 29-08-11-ALPHA-A1 ASSERSTATE 49 EDE GLD (Opschaling: middelbrand) (ch: 6716NG 49
MB0920142Motorambu 07-322 (Arnhem)
p2kflex
10:24:52 29-08-11GROUP-2Prio 1 Binnenbrand ASSERSTATE 49 EDE 9291 2741 (Opschaling: middelbrand)
MB0900021BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (Voorlichter van Dienst West piket)
MB0900910BRW Ede (Centrum) (Sectie 1)
MB0900960BRW Ede (Centrum) (Sectie 2)
MB0901010BRW Ede (Centrum) (Sectie 3)
MB0901060BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD Vallei) (Alarmcode)
MB0901061BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD Vallei) (Infocode)
MB0901064BRW Ede (Centrum) (Dagdienst)
MB0901066BRW Ede (Centrum) (Besturing Kazerne)
p2kflex
10:23:58 29-08-11-ALPHA-A1 ASSERSTATE 49 EDE GLD 6716NG 49
0920111Ambu 07-111 (Arnhem)
p2kflex
10:23:37 29-08-11GROUP-2Prio 1 Binnenbrand ASSERSTATE 49 EDE 2751 2731 ch04
0901061BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD Vallei) (Infocode)
0901064BRW Ede (Centrum) (Dagdienst)
0901066BRW Ede (Centrum) (Besturing Kazerne)


Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2011, 10:34:03
p2kflex
10:33:32 29-08-11-ALPHA-A1 ASSERSTATE 49 EDE GLD (Opschaling: middelbrand) (ch: 6716NG 49
MB0920109Ambu 07-109 (Arnhem)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2011, 10:46:39
p2kflex
10:45:50 29-08-11-ALPHA-A1 ASSERSTATE 49 EDE GLD (Opschaling: middelbrand) (ch: 6716NG 49
MB0920111Ambu 07-111 (Arnhem)


Flink aantal ambulance's...  :-\
Deze keert weer terug, na een eerdere melding.

@Rob_Kunst
Rob Kunst
brand in app.complex asserstate. de vlammen vliegen eruit. 4ambu 4 brandweer autos. heftig. Hoop dat niemand thuis was. erg veel rookontw.
3 minutes ago via TweetDeck
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2011, 10:54:57
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Modest71

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #4 Gepost op: 10 april 2012, 14:11:20
Zeer geachte waarnemers - en hulpverleners,

Ik wil hierbij graag reageren op dit post wegens reacties en zorgen. Ik was namelijk op dit adres, huurder en slachtoffer tijdens de brand.
Op dit moment, heb ik de moeite gezocht om jullie allen te bedanken, ik ben ok  (je/U MAG verder lezen).

Op die nacht was ik goed ziek en kon helaas niet goed slapen die nacht(en(stress)), wat mijn geluk is geweest.
Laatste keer dat ik op mijn klok heb gekeken was rond 9 uur in de morgen dat ik naar de toilet moest en werd rond 10:10 uur in de morgen wakker. Persoonlijk was niet goed in staat om in te zien wat er aan de hand was.

Ik stond op, keek rond, opende mijn slaapkamer deur. (Dát mocht even niet goed zijn i.v.m. zuurstof.) Seconden vlogen voorbij en keek in de huiskamer, rook - zwarte en grijze rook, vuur wakkerde op en zag niets dan rook en oranje gloed en hitte. Ik dacht maar één ding, eruit!

Noem moeite om naar de balkon voor en rolde mijn balkondeur iets open om door te kruipen, omdat ik wist dat dit niet goed ging. Ik keek naar beneden en zag mijn lieve buurvrouw onder mj met hond er net lopen. Ik riep hard d'r naam, in paniek zo hard dat ik nog meer mensen keken. (een basisschool voorzijde) Ze riep mijn naam en trachte te bellene met d'r telefoon(zei ze later) en riep hulp in via '112'.

Ik, in mijn oude t-shirt en onderbroek (had was-dag), ging weer naar binnen nadat ik adem had gehad. Omdat ik gewoon niet wilde springen.
Het ging snel in die seconden, echt snel, ik kon mijn voordeur nét van de twee deurvergrendelingen openen en voordeur openmaken om de gemaakte treden naar beneden te halen. Ik opende de deur naar de straat en versnelde mij naar de straat/mijn auto. Ik keek naar boven en hulpverlening kwam eraan mijn balkondeur knalde eruit door een flinke knal. Ik werd niet snel, omarmd door mijn buren, steun en emoties. Kreeg een broek en vest aan en pantoffels plus een deken om mij heen.

Naar het ziekenhuis afgevoerd en mijn koolmonoxide was nét dat op peil dat ik toch geen behandeling nodig had of moet blijven in het ziekenhuis. Dat was toch een tijd later, uur? Geen idee, qua uitslag. Desalniettemin; uitslag bekend politie komt naar binnen met twee man, ik ben gearresteerd wegens verdenking van brandstichting. Moet me maar even stilhouden nu en afgevoerd naar 't bureau.

Verdenking van brandstichting, verhoringen tot laat en opgenomen op camera via Arnhem. Ik was moe van slag en de 'Riagg' moest lang komen in cel, omdat ik verward over kwam.
Gesprek ging goed omdat ik toch even op mezelf was en met name acceptatie en "realism' schopt dan in. Tja ook dat ik ben niet gek of wil echt van mijn leven berofen 'oh heb redenen genoeg maar blijf lachen. Tja je bent jaren ziek en thuis rn  spendeerde meer zich leven op bed en toilet en brand breekt uit! Alles weg en onverzekerd geen geld, "waarom?", ik krijg mijn inkomen via de 'U.W.V.' dat kies je niet.

Maar goed.
Kan toch de mensen bij de politie, lokale krant, woningstichting door mij, na nacht cel, toch een woning heeft toegewezen aan mij en mij erg, erg, ontzettend gesteund heeft en bouwbedrijf Kreeft te Ede(GLD).

Is is zoveel te zeggen en ik hoop dat ik jullie genoeg kan danken met dit antwoord om dit af te sluiten. Ik ben ok :)

Politie Ede, dank jullie wel dat ik toch mijn koffie en broodjes kreeg, jammer dat ik niet kon eten.
Recherche, kerel bedankt dat je mijn snapte en voor je duidelijk was. Meneren dat mij vrij liet en toch een T-Shirt schonk, maar geen peuken, bedankt!

Lokale krant; Bedankt voor uw bijdrage om een 'rectificatie' te hebben gedaan voor me op de voorkant van ons lokale Ede krant.
Woningstichting/Bouwbedrijf Kreeft Ede ; Kan alleen maar dankbaar zijn. Ik heb de finaciën niet om jullie gebak en/of bloemen te sturen, maar dank jullie. Speciaal voor de ochtendmaal!

Buren; Sorry, echt voor de troep en dat je misschien ook even je eigen woning hebt moeten verlaten. Het was 'knudde'.
Ik zelf ben die nacht/morgen er nog niet over uit. Tijdens onderzoek dachten ze twee haarden had qua verdenking brandstichting, dus waarbij ze mij hebben aangehouden. Later was toch duidelijk de oorzaak in gewis. Of, mijn computer in slaapstand/voeding. Of mijn lamp op mijn tafeltje dat dag en nacht brand. Of toch een peuk, maar had veen niet voor bepaalde uren niet gerookt. Het spijt mij voor de overlast en gevolg. Wil wel bedanken voor de steun jullie allen.

Tweakers.net, bedankt jullie allen. Zoveel gekregen of met flinke korting. >XI< www.xtremeidiots.com bedankt voor jullie bijdragen en giften aan me.

Zoveel pech is zoveel kracht en zoeken naar oplossingen, maar al lerende.


Modest71

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #5 Gepost op: 10 april 2012, 14:38:18
Zoveel spelfouten dat ik niet meer kan corrigeren, sorry.