Tijdens mijn vakantie in Oostenrijk stuitte ik op een brand. (soms tref je het als fotograaf maar
)
Wat me opviel dat ze daar blijkbaar geen last hebben van bezuinigingen. Er stond een schuur/hooiopslag in brand. Ik was hogelijk verrast over de massale inzet op de brand. Er waren 4 volledig bemande TSen, 4 PM's, 2 voertuigen met aanhanger met slangen, een Unimog, een ladder en dan nog een 4-6 tal voertuigen. Er was slechts 1 politievoertuig terplekke en een ambu, welke daar met 3 bemanningsleden rijden.
Bij ons was deze inzet toch al snel een opschaling naar middel of grote brand.
In Oostenrijk was dit normaal vertelde een persfotograaf mij. Alle voertuigen waren volledig bezet, en er liep dan ook een leger aan personeel rond.
Ook vertelde de fotograaf mij dat je in dorpen binnen 10minuten brandweer voor je deur hebt. Dat is een garantie die ze daar hebben.
De brand in de schuur was snel onder controle, en wat me opviel was dat de restanten meteen werden opgeruimd. Er kwam een vrachtwagen die al het spul afvoerde. Zoiets is in Nederland ondenkbaar, daar moeten eerst nog tig verzekeringsexperts komen kijken
Hier een paar foto's van de betreffende brand en dan met name de voertuigen:
Het in brand staande object
De "slangenwagen"
Ondersteunende voertuigen
Aankomst van de ladderwagen.
De TS van het dorp Scheffau
De restanten worden opgeruimd.