Hardloper overleden bij hardloopwedstrijd in Tilburg

Auteur Topic: Hardloper overleden bij hardloopwedstrijd in Tilburg  (gelezen 4080 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 5 september 2011, 02:01:36
Citaat
Loper overleden tijdens Tilburgse wedstrijd
Laatste update:  4 september 2011 23:30 infoBekijk op de kaart
AMSTERDAM - Een deelnemer van de Tilburg Ten Miles is zondagmiddag tijdens de hardloopwedstrijd overleden. De man was mogelijk hartpatiënt, meldt de organisatie.

Foto:  NU.nl/Chris Heijmans
Het incident vond plaats in het centrum van de Brabantse stad op een vrij druk gedeelte van het parcours. Hartmassage door een verpleegkundige mocht niet meer baten.
Het weer was tijdens de wedstrijd wisselend en benauwd, licht een woordvoerder van de Tilburg Ten Miles toe. Door het drukkende weer kreeg de centrale EBHO-post van het loopevenement vrij veel mensen met klachten. Er werden ook meer EHBO'ers ingezet dan vooraf afgesproken.
Het sterfgeval werpt een schaduw op een wedstrijd die verder succesvol verliep. Bij de vrouwen werd volgens de woordvoerder bijna een wereldrecord gelopen.
De Ethiopiër Haile Gebrselassi liep in 2005 in Tilburg een wereldrecord op de tien Engelse Mijl. De Tilburg Ten Miles wordt sinds 1988 jaarlijks gehouden.

http://www.nu.nl/binnenland/2606903/loper-overleden-tijdens-tilburgse-wedstrijd-.html


Sterkte toegewenst aan de familie en hulpverleners die hier bij betrokken zijn.

Ik verbaasde me alleen over de volgende zin.  
Citaat
Er werden ook meer EHBO'ers ingezet dan vooraf afgesproken.
Is dit een foutje van een journalist of heeft de EHBO organisatie zelf besloten meer mensen in te zetten?

Als er daadwerkelijk meer mensen ingezet zijn, wat was de motivatie daar voor?


EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2011, 07:49:08
misschien bedoelen ze hier het gealarmeerde gnk mee??
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2011, 09:05:21
Citaat van: EHBjOOST link=topic=54890.msg920513#msg920513

Ik verbaasde me alleen over de volgende zin.   Is dit een foutje van een journalist of heeft de EHBO organisatie zelf besloten meer mensen in te zetten?

Als er daadwerkelijk meer mensen ingezet zijn, wat was de motivatie daar voor?
waarschijnlijk op basis van de warme weersverwachting. Soms besluit je als hulpverlenings organisatie om extra mensen in te zetten. In overleg met organisator of ghor. Dat komt vaker voor.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 7 september 2011, 00:10:53
waarschijnlijk op basis van de warme weersverwachting. Soms besluit je als hulpverlenings organisatie om extra mensen in te zetten. In overleg met organisator of ghor. Dat komt vaker voor.

Tijdens de nijmeegse vierdaagse vorig jaar werden wij, het contigent dat bij de vierdaagse feesten hulp verleende, ingezet op de wedren omdat mensen daar bij bosjes onwel werden.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #4 Gepost op: 8 november 2011, 23:30:41
Tijdens de nijmeegse vierdaagse vorig jaar werden wij, het contigent dat bij de vierdaagse feesten hulp verleende, ingezet op de wedren omdat mensen daar bij bosjes onwel werden.
Het was vorig jaar volgens mij niet de eerste keer. Vorig jaar was het wel even zweten ;-)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie