Is de paardensport gevaarlijk?

Auteur Topic: Is de paardensport gevaarlijk?  (gelezen 11189 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #20 Gepost op: 12 december 2004, 17:17:32
Ik heb mijn buurman eens achter twee pony's aan zien fietsen. Zij wilden naar de wei toe en bedachten dat zij zelf wel het hek van de tuin open konden maken en ja hoor dit lukte. Hop hun in draf weg, naar de grote doorgaande weg. Bij het verkeerslicht keurig netjes overgestoken, gelukkig stond alles voor het auto verkeer op rood. Een verbaasde voetganger voorbij gelopen en zo naar de wei toe. In tevreden stonden ze bij de wei te wachten tot hun baas aankwam fietsen. Vol ongeduld stapte zij daarna de wei in. Buurman boos en uitgeteld van het harde fietsen, heeft ze toch maar weer mee naar huis genomen en daar in de stal gezet.
Het tuinhek is daarna voorzien van een ander slot, zodat zij niet meer uit konden breken.   ;D  ;D


ikke

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 december 2004, 17:23:51




Dat kreng van mijn zusje brak altijd uit, dan moet je snel fietsen  :-X :-X :-X
lol, bij een van de paarden waar ik op rij hebben ze een touw aan de staldeur vastgemaakt, anders doet ie hem open ;D ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 13 december 2004, 15:23:22
k heb altijd geleerd
\

alles wat je doet is gevaarlijk als je niet weet wat je doet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tannie2003

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 14 december 2004, 09:26:42
Zondag hebben we keuring gehad.
Daar werd een merrie van ons jeugdkampioen en algemeen reserve kampioen.
 
En ik vond het erg vervelend dat ik nog niet mee kan doen vanwege mijn gebroken been  :-[
Nog een paar weken, en dan is het hopelijk wel goed.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #24 Gepost op: 19 december 2004, 13:57:25
Als je met dieren omgaat, moet je hun "taal" en "gebruiken" leren en je moet hun gemoedsuitingen kunnen herkennen.
En je moet vooral op je hoede blijven, er kan altijd een onverwachte reactie komen.

Daarmee kunnen veel ongelukken worden voorkomen en kun je veel plezier aan dieren beleven.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #25 Gepost op: 19 december 2004, 15:39:21
Wij zitten hier thuis behoorlijk in de paardesport.
We hebben zelf paarden en gaan veel naar springconcoursen ( ZZ springen)
Maar het zijn meestal niet de paarden die gevaarlijk zijn maar meestal de mensen ,die weten niet wat ze doen of waar ze mee bezig zijn .
We hebben al vele voorbeelden gezien .
Maar ook wij hebben wel eens op de spoedeisende hulp gezeten  omdat er iets mis ging.
Paarden zijn super maar weet waar je mee bezig bent.
Maar voor een ieder die met paarden bezig zijn veel plezier en geniet ervan ook in 2005. ( maar wees voorzichtig)


Tannie2003

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 december 2004, 16:11:12
Daar heb je ook gelijk in.

Veel succes maar vooral veel plezier in 2005 met de paarden!!  8)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #27 Gepost op: 19 december 2004, 22:05:30
Swolgen
Tekst: De politie heeft zondagmiddag assitentie verleend bij een ernstig ongeval in een manege aan de Gun. Tijdens dressuurwedstrijden raakte een 9-jarige meisje uit Horst met haar paard ten val en kwam met beide benen onder het vallende paard terecht. Het meisje raakte buiten bewustzijn en de ambulancedienst riep de hulp in van de traumahelikopter. Deze nam het slachtoffertje na behandeling mee naar het ziekenhuis in Nijmegen. De politie riep de hulp in van bureau Slachtofferhulp, omdat veel kinderen getuige zijn geweest van het gebeuren. Er kwamen drie deskundigen om de kinderen op te vangen en hen te begeleiden.

Bron media berichten politie noord en midden Limburg
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #28 Gepost op: 19 december 2004, 23:03:53
Helaas gebeuren er inderdaad dit soort ongelukken in de paarden sport. Maar ik denk dat er vele sporten zijn waar ongelukken in gebeuren.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #29 Gepost op: 20 december 2004, 13:17:09
Ga eens een zaterdag langs het voetbalveld staan. ;)