Als je tegenwoordig een moderne ambulance met O&G over het hoofd ziet dan moet je toch wel ziende doof en horende blind zijn.
Vind je, in de huidige generatie voertuigen hoor je een OGS voertuig bijna niet door de geluidsisolatie (herhaaldelijk pas al hij voorbij komt) en in de oudere generatie voertuigen hoor je ze bijna niet door het gebrek aan isolatie....
In mijn brw.bus komen de huidige tweetonen bijna niet boven het motor geluid in de cabine uit, in de sprinter van de baas komen ze van buiten de cabine bijna niet in.....
Nu kijk ik met beide voertuigen veelvuldig in mijn spiegels en zit ik redelijk hoog zodat ik vaak een goed overzicht heb dus veelal voortijdig de O van de OGS heb gezien maar, bijvoorbeeld achter of net voor een vrachtwagen is het zicht een stuk beperkter. In voorkomende gevallen houd ik bij voorbaat al rekening met OGS voertuigen (voorbeeld is de N302 in de werkvakken tussen Hoorn en Enkhuizen) maar velen doen dit niet.
Het is dus niet alleen mijn probleem dat ik soms een OGS voertuig (te) laat opmerk anderen hebben hier ook een deel in, hetzij door mijn gezichtsveld te beperken hetzij door de waardeloze kwaliteit van de G in de OGS.
Kortom je kunt niet klakkeloos de verantwoording op de weggebruiker afschuiven als ziende blind en horende doof het is net als met alles in het verkeer een samenspel van ALLE weggebruikers (en de overheid tav de kwaliteit van de OGS)