Middelbrand (auto) Camping Beekhuizen Bovenallee - Velp 08-09-2011

Auteur Topic: Middelbrand (auto) Camping Beekhuizen Bovenallee - Velp 08-09-2011  (gelezen 4268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 9 september 2011, 16:07:28
Goh, waarom lopen er toch zoveel vrijwilligers weg >:( :'( :-X
Elke ploeg heeft een week dienst, zo komt elke ploeg aan de beurt en heb je niet het gezeur dat mensen die naast de kazerne wonen altijd maar op de uitruk zitten. Hier gaat het perfect, is iedereen tevreden en iedereen respecteert de roosters. Dus van weglopende vrijwilligers is hier geen sprake.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

HTI

• Forum gebruiker
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Reactie #21 Gepost op: 9 september 2011, 16:24:37
Voordeel van werken met roosters. Als binnen de opkomsttijd de ingeroosterden er zijn stappen de niet ingeroosterden alsnog uit. Zo krijgt iedereen de kans om aanwezig te zijn. Een 2e auto (het zij PM busje of e ts) er achter aan is echt uit den boze, die is niet opgeroepen dus gaat ook niet uit.

Wat zou het probleem zijn van mensen die met een PM of een 2e ts achter de 1e TS aankomen. Wij hebben de regel dat eerst de TS met minimaal 6 man uitrukt en dat de rest wacht. Zodra er een bevelvoerder en minimaal 4 man in de kazerne staat mogen ze de bevelvoerder van de TS oproepen of er nog assistentie nodig is. Is dit het geval, mogen ze onder prio 2 met de PM uitrukken. Vorige week heb ik hierdoor als bevelvoerder een bedrijfspand van de ondergang weten te redden.
Ook hebben wij met z'n allen afgesproken dat de mensen die het dichtst bij de kazerne wonen af en toe even een stapje terug doen met een uitruk zodat de verderop wonende collega's de kans te geven.

Mijn mening is dat door de oplossing die wij hebben gevonden de later aankomende vrijwilligers gemotiveerd blijven en door de bevelvoerder op de PM evengoed veilig ingezet kunnen worden (werkt als een soort 115 onder de 110).

We moeten er met z'n allen voor blijven waken dat het voor de vrijwilliger wel leuk moet blijven en vooral "vrijwillig". Het werken met dienstroosters en verplichte opkomst bij korpsen met 100% vrijwilligers is funest. Daarnaast kan je iemand die buiten het dorp werkt  nooit verplichten om in de dienstweek thuis te blijven om de uitruk maar gegarandeerd te hebben. Ook voorkom je dat mensen in ploeg A tijdens hun dienstweken toevallig alle uitrukken hebben en ploeg B niets (wat ook niet motiverend werkt).
Alles komt goed!

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #22 Gepost op: 9 september 2011, 16:39:45
Wat zou het probleem zijn van mensen die met een PM of een 2e ts achter de 1e TS aankomen. Wij hebben de regel dat eerst de TS met minimaal 6 man uitrukt en dat de rest wacht. Zodra er een bevelvoerder en minimaal 4 man in de kazerne staat mogen ze de bevelvoerder van de TS oproepen of er nog assistentie nodig is. Is dit het geval, mogen ze onder prio 2 met de PM uitrukken. Vorige week heb ik hierdoor als bevelvoerder een bedrijfspand van de ondergang weten te redden.
Ook hebben wij met z'n allen afgesproken dat de mensen die het dichtst bij de kazerne wonen af en toe even een stapje terug doen met een uitruk zodat de verderop wonende collega's de kans te geven.Mijn mening is dat door de oplossing die wij hebben gevonden de later aankomende vrijwilligers gemotiveerd blijven en door de bevelvoerder op de PM evengoed veilig ingezet kunnen worden (werkt als een soort 115 onder de 110).

We moeten er met z'n allen voor blijven waken dat het voor de vrijwilliger wel leuk moet blijven en vooral "vrijwillig". Het werken met dienstroosters en verplichte opkomst bij korpsen met 100% vrijwilligers is funest. Daarnaast kan je iemand die buiten het dorp werkt  nooit verplichten om in de dienstweek thuis te blijven om de uitruk maar gegarandeerd te hebben. Ook voorkom je dat mensen in ploeg A tijdens hun dienstweken toevallig alle uitrukken hebben en ploeg B niets (wat ook niet motiverend werkt).

ik woon zelf ook erg dicht bij de kazerne, maar weet van me zelf bij mooie meldingen stap je natuurlijk altijd op. tenminste ik wel ;).
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 9 september 2011, 16:45:55
Ook hebben wij met z'n allen afgesproken dat de mensen die het dichtst bij de kazerne wonen af en toe even een stapje terug doen met een uitruk zodat de verderop wonende collega's de kans te geven.

Mijn mening is dat door de oplossing die wij hebben gevonden de later aankomende vrijwilligers gemotiveerd blijven en door de bevelvoerder op de PM evengoed veilig ingezet kunnen worden (werkt als een soort 115 onder de 110).

Even navragen of alles onder controle blijft is natuurlijk een optie, ik doel meer op brw.korpsen waar ze gewoon standaard in een pm busje stappen om maar niets te missen  ;)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 9 september 2011, 16:49:23
Met alle respect, die discussie is al 70 keer op dit forum gevoerd, en daarin heeft iedereen z'n zegje kunnen doen  ;)

Bij dit incident is hier geen sprake van. dus waar discusseren we eigenlijk over?  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens