niet "gehinderd" door werkervaring binnen de blauwe sector, maar enkel een beeld gevormd als "politieconsument" ;-)
Praktisch:
Lijkt mij dat de kleding allereerst werkbaar moet zijn, dus voldoende bewegingsvrijheid om te kunnen "rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan"
voldoende robuust om niet meteen te beschadigen als er tijdens bovenstaande eens een stoepje / muurtje, hekje etc gepakt wordt, daarnaast goed tegen hitte kunnen / brandvertragend zijn (klein brandje blussen, verkeerd terechtkomende huls / relletje met brandende bandjes etc)
Voldoende bergruimte om je Basics in de buurt te hebben zonder dat je meteen volgepropte zakken hebt waardoor je bewegingsvrijheid weer verminderd.
meerlaags systeem zodat je in alle weersomstandigheden uit de voeten kan.
uiterlijk:
op straat mag een en ander wat mij betreft best wat steviger uit zien, een shirt / polo / turtleneck (of zo'n iets opstaand, maar aansluitende lage col USA style) stevige worker, indien gewenst bij bijv. horeca nachten in de (hoge) schoenen. Bomber lijkt mij heel praktisch, kan je goed bij je koppel, maar weer niet bij slecht weer, wordt alles inclusief jijzelf nat, dus dan is een parka weer handiger.
Eventueel ook nog met ops- vest er onder / over
Daarnaast uiteraard beschikking over reflectie jas / hes
baseballcap lijkt mij ook prima kunnen, maar huidige platte pet misstaat ook niet. (Die dames hoofddeksels daar en tegen...)
kantoorpersoneel, kan prima in huidige uniform, zeker met korte mouw wel lekker in de zomer.
GreetZ,
Nachtbroeder1978