Wat is het probleem bij spoorwegovergangen:
- Mensen die dood willen? tja daar doe je qua spoorwegovergang weinig aan, als iemand echt dood wil vinden ze helaas toch wel een weg naar die trein
- Per ongeluk doorrijden en de overgang niet gezien hebben? Volgens mij komt dat niet zo vaak voor, de huidige AHOB's zijn goed genoeg zichtbaar
- Auto's die afslaan op de overweg, mensen die vallen op de overweg net wanneer de bomen dichtgaan? Ik weet niet of dit vaak voorkomt, maar volgens mij is dat niet de grootste probleemgroep
Het grootste probleem zijn mensen die bewust onder/langs de gesloten bomen gaan omdat die trein toch nog ver weg lijkt. Met van die 'ouderwetse hekken' onder de boom en misschien bomen aan alle vier de kanten van de weg, verhoog je de drempel iets, maar met alleen extra bomen red je het niet. Mensen moeten zich beseffen dat een spoorboom niet een irritant regeltje is, maar je echt beschermt tegen gevaar, dus educatie en torenhoge boetes zou misschien iets helpen. Educatie op basisschool want het zijn helaas juist ook vaak kinderen die het gevaar niet zien