GRIP 3 Crash Call 3 Vliegbasis Eindhoven Spottersweg - Eindhoven 14-09-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Crash Call 3 Vliegbasis Eindhoven Spottersweg - Eindhoven 14-09-2011  (gelezen 6474 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #20 Gepost op: 14 september 2011, 14:51:11
Twitter: Bartjan Cune (NOSop3 nieuwslezer: NOS: Vliegtuig was NIET in de lucht. Zou vertrekken naar Palma (Mallorca) toen er rook uit een motor kwam. Geen gewonden. #grip3 #EHV #vor7
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 14 september 2011, 15:27:22
Hoort misschien niet bij dit topic maare..........

VOR VOS SIS VIS TIS GEA,  wat hebben we nog meer?? wel ingewikkeld allemaal, wanneer word dit eens landelijk gelijkgetrokken we hebben wel landelijke meldingsclassificaties maar hier zit een wildgroei aan afkortingen in den landen.

Het is helemaal niet ingewikkeld. Elke luchthaven heeft hierin gewoon zijn eigen procedures en opschalingen aan de hand van de toestellen die elke luchthaven afzonderlijk verwerkt. Dat geldt dan voor de VOS, VOR en GEA-meldingen.

SIS, VIS en TIS staan helemaal los van vliegveldincindentscenario's, dus die hoef je niet bij deze discussie te betrekken, want die zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #22 Gepost op: 14 september 2011, 15:27:57
Vliegtuig breekt start af na brandmelding

Laatste update:  14 september 2011 15:20 info
EINDHOVEN - Een toestel van Transavia heeft woensdagmiddag op Eindhoven Airport de start afgebroken nadat er rookontwikkeling was ontstaan in een van de motoren.

Het toestel, een Boeing 737 met als bestemming Palma de Mallorca (Spanje), stond nog stil.
De 180 passagiers zijn veilig van boord gegaan, liet een woordvoerster van Transavia woensdag weten. Op Eindhoven Airport werd direct groot alarm geslagen.
Technici hebben inmiddels het euvel achterhaald. Nadat een onderdeel in de motor is vervangen zal het vliegtuig alsnog vertrekken, aldus de woordvoerster.

NU.nl


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


PdeGier

  • Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #24 Gepost op: 14 september 2011, 20:40:05
Hoort misschien niet bij dit topic maare..........

VOR VOS SIS VIS TIS GEA,  wat hebben we nog meer?? wel ingewikkeld allemaal, wanneer word dit eens landelijk gelijkgetrokken we hebben wel landelijke meldingsclassificaties maar hier zit een wildgroei aan afkortingen in den landen.

TIS is een landelijk bekende afkorting en staat voor Trein Incident Senario. Dit vast omschreven incidenten. De meeste regio's hebben daarop hun uitrukvoorstellen gebaseerd. Maar ook binnen de spoorbrance zijn deze senario's belangrijk. Hierop worden de verschillende medewerkers van de verschillende spoorbedrijven gealarmeerd en bijstruring van het treinverkeer gebaseerd. TIS is dus niet alleen bedoeld en zeker niet alleen ontwikkeld voor de overheidshulpdiensten.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #25 Gepost op: 14 september 2011, 20:46:10
TIS is een landelijk bekende afkorting en staat voor Trein Incident Senario. Dit vast omschreven incidenten. De meeste regio's hebben daarop hun uitrukvoorstellen gebaseerd. Maar ook binnen de spoorbrance zijn deze senario's belangrijk. Hierop worden de verschillende medewerkers van de verschillende spoorbedrijven gealarmeerd en bijstruring van het treinverkeer gebaseerd. TIS is dus niet alleen bedoeld en zeker niet alleen ontwikkeld voor de overheidshulpdiensten.
Sterker nog, TIS is van ProRail, niet van de hulpdiensten ;)


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #26 Gepost op: 15 september 2011, 00:37:08
Eigenlijk snap ik niet waar de hele discussie (tis , vos etc) om gaat, we hebben hier te maken met een alarmmeringssyteem voor de hulpdiensten en die hoeft niet gebruiks-en leesvriendelijk te zijn voor hobbyisten op het internet, alleen maar voor betreffende hulpdiensten en als die het snappen is het voldoende, alles wat wij ervan meekrijgen is mooi voor ons maar meer ook niet.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #27 Gepost op: 15 september 2011, 10:38:47
Eigenlijk snap ik niet waar de hele discussie (tis , vos etc) om gaat, we hebben hier te maken met een alarmmeringssyteem voor de hulpdiensten en die hoeft niet gebruiks-en leesvriendelijk te zijn voor hobbyisten op het internet, alleen maar voor betreffende hulpdiensten en als die het snappen is het voldoende, alles wat wij ervan meekrijgen is mooi voor ons maar meer ook niet.

Hoezo? Men had er ook voor kunnen kiezen om LIS te gebruiken (Luchtvaart Incident Scenario).

Zuiver een vermoeden, maar wel plausibel denk ik; vanwege de complexiteit en eigen calamiteitenplannen heeft men gekozen voor eigen scenario's zoals VOS, VOR, GEA etc.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #28 Gepost op: 15 september 2011, 17:33:38
Eigenlijk snap ik niet waar de hele discussie (tis , vos etc) om gaat, we hebben hier te maken met een alarmmeringssyteem voor de hulpdiensten en die hoeft niet gebruiks-en leesvriendelijk te zijn voor hobbyisten op het internet, alleen maar voor betreffende hulpdiensten en als die het snappen is het voldoende, alles wat wij ervan meekrijgen is mooi voor ons maar meer ook niet.

Totaal mee eens. Er zijn zelfs mensen aangenomen bij politie/brandweer die hier informatie over verschaffen. De zogeheten persvoorlichters. Denk dat je dan de meest nodige en gerichte informatie krijgt.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl