Ja. Ik hoop dat u het verschil ook ziet tussen de situatie in het filmpje en de situatie bij de Kuip? Ik moet erbij zeggen dat ik nog nooit in ernst een wapen heb moeten trekken (en dat ook niet hoop mee te maken). Ik denk altijd aan het vergelijk met het reageren in het verkeer: tussenafstand = (reactietijd mens + reactietijd + stopweg auto) x rijsnelheid. Laat dit sommetje nu eens los op de situatie in de Kuip, dan kom ik tot de conclusie dat je, mochten die lui daadwerkelijk doorzetten naar binnen, gewoon te laat bent als je dan ook nog je vinger moet gaan verplaatsen.
Behoorlijk offtopic trouwens, feit blijft dat het zo zou moeten zijn dat 1. de aanwezigheid van agenten en 2. getrokken en gerichte wapens genoeg overtuigingskracht moet hebben om dan inderdaad buiten te blijven.
De heren en dames hier op het forum die getraind zijn in het wapen gebruik kunnen snel genoeg
hun vinger aan de trekker krijgen en overhalen als dat moet. Ik en een heleboel andere mensen
hier hebben liever een iets later (scheelt misschien miliseconden) maar wel gericht schot dan een
ongewild schot wat over en nergens heen kan. De afstand is als ik zo aan het filmpje zit meer als 5 meter tussen de voorste agent en de relschoppers. Dan heb je genoeg tijd om de trekker over te halen
als jij je vinger langs de slede heb.
Het is natuurlijk anders als jij je vinger langs de slede heb en je ergens anders mee bezig houd. Dan moet
je je eerst focusen op je doel en dan gaan denken dat je moet schieten etc. Hier zijn ze volledig gefocused op de menigte voor hun en zullen als ze moeten schieten snel genoeg reageren.