Brandweervoertuigen met Rosenbauer AT2 opbouw

Auteur Topic: Brandweervoertuigen met Rosenbauer AT2 opbouw  (gelezen 3413 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Gepost op: 14 december 2004, 20:19:49
In een ander topic waren we via via beland bij tankautospuiten met een Rosenbauer AT2-opbouw. Omdat dat topic over totaal iets anders ging heb ik maar even een nieuw topic over voertuigen met deze ultramoderne opbouwtechniek geopend.

In Oostenrijk heb ik al meerdere voertuigen met een dergelijke opbouw op de foto kunnen zetten.

Hieronder de tankautospuit van het dorp Reith bei Seefeld in Tirol.

Let bijvoorbeeld op de aparte instap voor de manschappenkabine.

Gr
Erik

[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #1 Gepost op: 14 december 2004, 20:21:13
En dit is dan de bijzondere pomp. Dat is even wat anders als je hendels, afsluiters ed gewend bent.

Gr
Erik

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #2 Gepost op: 14 december 2004, 20:27:51
En nog een Oostenrijks voertuig, deze keer met ES-opbouw van Rosenbauer. Een Actros, speciaal uitgerust voor tunnelbrandbestrijding.

Eigendom van het brandweerkorps van Silz, Tirol.

Gr
Erik

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #3 Gepost op: 14 december 2004, 20:39:07
Klasse foto's Erik ::) ::) Maar ik verwacht ook niet anders van jou.  :P :P
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 14 december 2004, 21:32:03
Offtopic: Als ik het even mag vragen....Ik zie vaak op het forum prachtige foto's zoals deze hierboven ook, maar als ik foto's heb van die groote(formaat) zijn ze qua Kb veel te groot maar ik krijg ze alleenmaar kleiner(kb) als ik de afbeelding verklein(zoals mijn kerstkaart : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5521.0.) Of erg onscherp maak. Hoe doen jullie dat???

Ontopic: Prachtige bak!

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2004, 21:54:09
Kijk. Dat grijs vind ik nu niet mooi. Had dat rood of wit gemaakt zou ik zeggen....

Gr
Erik

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2004, 21:59:49
Offtopic: Als ik het even mag vragen....Ik zie vaak op het forum prachtige foto's zoals deze hierboven ook, maar als ik foto's heb van die groote(formaat) zijn ze qua Kb veel te groot maar ik krijg ze alleenmaar kleiner(kb) als ik de afbeelding verklein(zoals mijn kerstkaart : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5521.0.) Of erg onscherp maak. Hoe doen jullie dat???

Offtopic antwoord:
1.  Sowieso gewoon goeie scherpe foto's  maken
2.  Compressie toepassen waarbij de afbeelding niet qua afmetingen verkleint wordt, maar wel qua beeldintensiteit..... beetje moeilijk te verwoorden in één zin, maar een beetje googlen en je vindt vast wel sites met uitleg.

Gr
Erik

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 december 2004, 22:01:58

Offtopic antwoord:
1.  Sowieso gewoon goeie scherpe foto's  maken
2.  Compressie toepassen waarbij de afbeelding niet qua afmetingen verkleint wordt, maar wel qua beeldintensiteit..... beetje moeilijk te verwoorden in één zin, maar een beetje googlen en je vindt vast wel sites met uitleg.
gewoon een goed foto programma en de foto er in importeren en dan wat klijner maken zoo doe ik dat erg simpel dus.
je hebt aleen een goed foto programma nodig ;)

Gr
Erik

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #8 Gepost op: 14 december 2004, 22:07:41
Jaja......
Een fotoprogramma heeft niets te maken met de kwaliteit van een foto op zich.
Daarnaast kun je foto's op verschillende manieren 'kleiner' maken.

Maar dat is verder geen onderwerp op hier te bespreken, voordat we voor weer van het onderwerp afdwalen.......

Gr
Erik

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 14 december 2004, 22:37:52
ik vindt dit een mooie opbouw van Rosenbauer,net wat Erik al aangaf de instap van de manschappencabine is mooi uitgevoert.
Met die mee uitdraaiende uitstap