Dat is eigenlijk een vraag die niet te beantwoorden is, de USA is zo groot als Europa en een stuk Rusland bij elkaar, en is net zo divers qua landschappen, steden, dicht- en dunbevolkte gebieden.
De Amerikaanse "gedachte" is al heel lang (zelfs nog voor het LED tijdperk), over het algemeen, een lichtbalk op het dak, verlichting op de hoedenplank, verlichting op de dashboard of bij de achteruitkijkspiegel en verlichting in de grille met een wig-wag op de koplampen.
Toen kwamen de verdomd handige inbouw-strobes en zag je standaard strobes achterin en voorin de lampen gebouwd worden.
Toen kwam iemand op het zalige idee om meer aandacht aan intersecties te besteden en de mirrorbeams werden uitgevonden, de strobes (tegenwoordig LEDs) die op de buitenspiegels onder een hoek staan.
De setup voor undercover auto's was redelijk identiek, behalve dan dat de balk op het dak eraf ging en binnen-in voor en achter extra verlichting bij werd gebouwd.
Door het LED-tijdperk is dit nog veel makkelijker geworden door de relatief kleine LEDs vergeleken bij strobe-lampen.
Maar het doorslaan zie je, onder andere, op dat filmpje met extra LED's op de pushbumper, op de zijkanten onderlangs of dubbele rijen LED's tegen de voorraam aan.
Het Obama-motto "yes we can"....
Ik zelf ben een liefhebber van de wat oudere setup, balk op het dak, dashboard lamp, decklight lampen, wigwag, grille verlichting en ik denk dat de strobes in de taillights en headlights weinig toevoegen in het totaalplaatje aan licht (ook al heb ik ze zelf ook in de Caprice).
Wat ik geweldig blijf vinden zijn de blauwe State Patrol units met één enkele rode pit op het dak, tegenwoordig ook LED maar één zo'n lamp op het dak kan nét zo'n grote attentie-waarde hebben als een complete epileptische kosmische lichtvlek