Het is wat dat betreft toch vreemd, in mijn ogen, dat met zoveel feedback vanaf de werkvloer door de gebruikers die eisen niet een op maat gemaakt pakket is met al de ervaringen en wensen van de gebruiker daarin. Nog steeds lijkt het een, op een bureautje door een stropdas gemaakt, theoretisch setje regels die losstaat van de werkelijkheid en nut en noodzaak.
Voor zover ik weet (LSV, corrigeer me aub) zijn in de USA alleen voor ambulances en brandweer-auto's vastgelegde eisenpakketen, respectievelijk KKK en NFPA als ik het goed heb. In één van die NFPA eisen zit bijvoorbeeld de "park-kill" voor wit licht. De witte licht-units (strobe, LED, halogeen) zijn gekoppeld aan een switch die detecteert dat het voertuig in Park staat, Na aankomst onscene wordt het witte licht dan uitgeschakeld op het voertuig, dit om de HV-ers niet te verblinden. Over nagedacht!
Voor politie-, sheriff- en andere hulpdiensten is mij dat in de US in ieder geval niet bekend. Alleen het gebruik van welke kleur is per staat of county aan regels onderhevig, zo heb je steden, counties en staten waar blauw door brandweerdiensten wordt gebruikt terwijl je dat in het algemeen in de USA niet tegenkomt.