Signalering op buitenlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Signalering op buitenlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 16348 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #50 Gepost op: 7 september 2014, 16:47:34
Goede vraag. Op geen enkele van de foto's die ik van Finse politiewagens heb mogen aaschouwen heb ik iets van een stop/volgen-bordje kunnen ontwaren...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Reactie #51 Gepost op: 7 september 2014, 17:23:31
Ik vind die daksignalering wel fraai opgebouwd, helemaal geďntegreerd in het verhoogde dak met voldoende led-units erin en zo geen gefluit en onnodige luchtweerstand (brandstofverbruik!). Die Hella Luminators heb je echt nodig op het Finse platteland, daar staat niet om de 30 m een straatlantaarn...


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 24 september 2014, 21:56:43
De dakpanelen worden gemaakt door Sarco. Die gebruikt meestal Federal Signal leds in het binnenwerk. In Nederland worden deze sets ook op diverse Sprinter ambulances gemonteerd, aangepast voor de NL norm. Best een mooi systeem, want je minimaliseert het aantal gaten in de carrosserie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 17 juli 2015, 23:05:02
Sinds wanneer rijdt men in Frankrijk met Rood/Blauwe signalering?
! No longer available
code3paris