Demonstratie tegen het kraakverbod - Amsterdam 01-10-2011

Auteur Topic: Demonstratie tegen het kraakverbod - Amsterdam 01-10-2011  (gelezen 9103 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 1 oktober 2011, 17:53:55
Bron: at5.nl

Mensen wanneer leren we nou eens de richtlijnen te volgen voor het plaatsen van een BRON ?
De link waar je het van minuut tot minuut kan volgen door regelmatig op F5 te drukken is:
http://www.at5.nl/artikelen/69015/volg-de-demonstratie-van-minuut-tot-minuut

Volgens diverse berichten heeft AT5 om 18:30 uur een extra uitzending i.v.m. met de rellen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

mike

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 1 oktober 2011, 18:41:28
17:21 - De demonstrerende krakers lopen momenteel richting het Spui. Het lijkt een ludiek protest te worden met ballonnen en krakers die zich verkleed hebben als ME.

17:27 - Krakers staande 100 meter voor Spui. Organisatie spreekt kleine 200 man toe.

17:34 - Krakers lopen het Spui op. ME stelt zich op in formatie. Organisatie van het protest roept op tot vreedzaamheid.

17:35 - De ME komt in formatie in beweging. Op paard benaderen ze de krakers.

17:37 - De ME komt ook vanuit de Nieuwezijds Voorburgwal op de demonstranten af. De ME lijkt de demonstranten in te sluiten.

17:39 - De ME sluit alle zijstraten van de Spuistraat af met paarden. De demonstranten zijn omsingeld maar er heerst geen agressieve sfeer.

17:41 - De ME slaat in op de groep demonstranten. Het loopt volledig uit de hand. Spandoeken zijn in beslag genomen. Verschillende krakers zijn gearresteerd.

17:45 - Spandoeken waren verstevigd met tapijt en PVC-buizen.

17:47 - Krakers zijn volledig omsingeld. Vragen door een megafoon aan de politie waar ze heen moeten. Krakers willen geen confrontatie maar wel doorgaan met protest.

17:53 - Politie arresteert kraker, terwijl het rustig leek te zijn.

17:55 - Nog ongeveer 50 krakers over. Twee krakers met veel geweld gearresteerd. Krakers staan met handen omhoog bij elkaar.

17:56 - Politie reageert: Krakers houden zich niet aan de afspraken. De krakers dragen bivakmutsen en maskers. Waren op een plek waar ze niet mochten zijn en hadden verstevigde spandoeken bij zich.

17:59 - De krakers zijn in twee groepen gesplitst. De politie gaat met paarden op de menigte in. Heftige arrestaties terwijl de krakers met hun handen omhoog staan.

18:05 - De krakers worden één voor één afgevoerd. Diegene die zich verzetten worden hardhandig gearresteerd.

18:13 - Politie roept publiek op door te lopen. Tegen diegene die blijven staan kan geweld gebruikt worden.

18:14 - De politie heeft bussen klaarstaan voor demonstranten die vreedzaam willen verder demonstreren. De bussen rijden de demonstranten naar de Stopera.

bron: AT5

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #12 Gepost op: 1 oktober 2011, 18:47:08
18:32 uur Extra uitzending rondom krakersdemonstratie begint om 19.00
BRON: http://twitter.com/#!/AT5
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 1 oktober 2011, 19:49:57
Kraakprotest loopt uit de hand

http://www.at5.nl/artikelen/69017/kraakprotest-loopt-uit-de-hand
zaterdag 01 oktober 2011 18:44

De kraakverboddemonstratie is zaterdagavond totaal uit de hand gelopen.
Krakers ging toch naar het Spui waar de ME zich had opgesteld. De ME sloeg in op de groep krakers en arresteerde hardhandig verschillende demonstranten.
Volgens de politie hielden de krakers zich niet aan de afspraken en droegen ze bivakmutsen en verstevigde spandoeken. Krakers hadden hun spandoeken verstevigd met PVC-buizen, hou en tapijt om klappen van de ME op te vangen. Volgens de politie kunnen deze spandoeken als wapens gebruikt worden.
De politie heeft bussen op het Spui gezet waarmee demonstranten die vreedzaam verder willen demonstreren, naar de Stopera worden gebracht.
De politie meldt dat er 17 mensen aangehouden zijn. Alle gearresteerden overtraden de regels volgens de politie door maskers te dragen of wapens bij zich te hebben.
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 1 oktober 2011, 19:58:42
http://www.youtube.com/watch?v=u0p1lU8Dihc#ws

door patjem2 op 1 okt 2011

De ME rukt uit met veel machtsvertoon tijdens de krakersdemonstraties op 1 oktober 2011 in Amsterdam op het Spui tussen het winkelend publiek

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2011, 20:02:45
http://www.youtube.com/watch?v=Ukw1td7wW2Q#ws
door taxi1108 op 1 okt 2011
De demonstratie voor dat al het geweld los barstte.

sylvester1986

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2011, 20:04:57
En die hufters tapen hun armen, rug, borstkas en benen in met stukken multiplex en ducktape. De eerste die met een gasmasker loopt mag van mij een beanbag tussen z'n ogen krijgen.
Wat is er mis met het beschermen van je lichaam en wat is er mis met het dragen van een gasmasker?

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2011, 20:06:58
Wat is er mis met het beschermen van je lichaam en wat is er mis met het dragen van een gasmasker?
Niks mis mee, ze lopen alleen zelf het risico dat er bij het geen nut hebben van tikken op de spiergroepen, andere oplossingen gezocht worden. En dan staan ze vooraan om een klacht in te dienen  :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

sylvester1986

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2011, 20:42:27
Als het inderdaad zo ver komt, dan heb je in mijn ogen tijd genoeg gehad om weg te gaan.
Toch ben ik wel blij dat men nog demonstreert, tenminste een groep dat niet blijft zitten.
En nee, ik keur het niet goed als men geweld gebruikt of aan andermans spullen zit.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2011, 20:54:56
zaterdag 01 oktober 2011 20:03
17 arrestaties bij kraakbetoog

De politie heeft 17 demonstranten aangehouden bij het krakersprotest.

Burgemeester van der Laan had vooraf aangegeven dat demonstranten niet via het Spui mochten lopen, geen maskers of bivaksmutsen mochten dragen en geen verstevigde spandoeken mochten meenemen.

De krakers hadden al aangegeven zich niet te houden aan de regels van de burgemeester. De ME reageerde hierop door de krakers in te sluiten toen ze toch het Spui opliepen. Met veel geweld werden verschillende demonstranten gearresteerd. Hierbij vielen verschillende gewonden.

Uiteindelijk zijn de overige demonstranten in bussen naar de Stopera gebracht waar het protest vreedzaam verder ging.
http://www.at5.nl/artikelen/69023/17-arrestaties-bij-kraakbetoog