Politie inzet bij demonstratie NVU - Helmond 01-10-2011

Auteur Topic: Politie inzet bij demonstratie NVU - Helmond 01-10-2011  (gelezen 5519 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 5 oktober 2011, 11:22:38
**** in welke tijd leef jij ??  :o

2011. actie is reactie. Ik zie een 20tal NVU-randebielen die een hoop anderen lopen te provoceren. Een zinloze demonstratietje. Voor je mening uitkomen prima, maar niet op deze manier. En de tientallen ME-ers moeten ze dan beschermen voor de andere groep (ondertussen worden de MEers ook door de NVU-leden voor van alles en nog wat uitgemaakt. en JA dat is zo.)

@Piles: Dus als je uitkomt voor je (DEZE) mening verdien je het om geweld tegen je te krijgen...  

ja. ;)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 5 oktober 2011, 16:16:48
Lopen ze anderen te provoceren of laten anderen zich provoceren?

Het is eigenlijk heel simpel. In Nederland hebben ze het recht om voor hun mening uit te komen. Laat ze dat lekker doen. Laat ze maar met 20 mensen door een dorpje sloffen en geef er lekker geen aandacht aan. Een protest met 20 mensen stelt ook niets voor, daar zijn er meerdere van elke dag. Maar mensen kunnen het niet laten om daar de confrontatie mee op te zoeken. Organisaties als KafKA maken er hele studies van. En zo krijg je dat de honderden agenten niet de 20 demonstranten in de gaten moeten houden maar de (linkse) tegendemonstranten die de confrontatie opzoeken, niet voldoen aan verboden en vorderingen en vooral geweld niet schuwen. Maar wel klagen als ze een klap terug krijgen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #22 Gepost op: 5 oktober 2011, 16:32:57
Het gaat (denk ik) de mannen van de NVU niet persé om de demonstratie, maar om de media-aandacht die eraan besteed wordt.
Als je met 20 man gaat demonstreren en een groep van 100+ personen voelt zich aangesproken en schiet in de verdediging, dan krijgen zij ook nog hun gelijk.
Ikzelf ben zwaar tegen de NVU, omdat ik mij persoonlijk geraakt voel door zeer veel van hun uitspraken, maar ik ga er niet tegenin. Op die manier geef je ze hun munitie, waarmee zij niet alleen jou, maar ook anderen in een kwaad daglicht stellen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:23:19
Geen schadevergoeding na NVU-demonstratie Helmond

http://www.omroepbrabant.nl/?news/163235752/Inwoners+Brouwhuis+moeten+niet+rekenen+op+schadevergoeding.aspx
Laatst gewijzigd: dinsdag 18 oktober 2011 - 20:39 | Auteur: Femke de Jong

HELMOND - Inwoners van de Helmondse wijk Brouwhuis hoeven niet te rekenen op een schadevergoeding van de gemeente.

Begin oktober hield de rechts-extremistische partij NVU een demonstratie door de wijk Brouwhuis. Dit veroorzaakte schade bij onder meer ondernemers die slecht bereikbaar waren tijdens de demonstratie. De politie had de omgeving afgesloten om confrontaties met anderen te voorkomen.

Aantoonbare schade
Burgemeester Jacobs liet maandagavond in een vergadering weten dat er aantoonbare schade moet zijn, wil de gemeente over de brug komen. "Een bloemist met bederfelijke waren gaan we niet tegemoet komen. Dat hoort bij het bedrijfsrisico", aldus burgemeester Jacobs.

De demonstratie heeft 50.000 euro gekost aan politie inzet en afzettingen. 10.000 euro moet de gemeente zelf betalen.

Geen nieuwe demonstratie NVU
De burgemeester is niet bang dat er op korte termijn in Helmond weer een demonstratie komt van de NVU. De rechts-extremistische partij heeft namelijk op haar website laten weten tevreden te zijn over de ontvangst in Helmond en een volgende demonstratie te zullen doen in een gemeente waar ze minder welkom is.

Ingrijpen ME
Aan de demonstratie deden zo’n dertig mensen mee. De ME moest twee keer ingrijpen, toen een groep van zeker honderd Helmonders probeerde bij de demonstranten te komen. Er werden negen mensen gearresteerd. Tijdens de demonstratie gold een noodverordening.

Demonstratie tegen 'allochtone criminelen'
De NVU was in Helmond om te demonstreren vanwege problemen die de stad zou hebben met 'allochtone criminelen'. Sinds dagblad De Pers oorlogsverslaggever Arnold Karskens in de zomer voor een reportage naar Helmond stuurde staat de Brabantse plaats in de Belangstelling van de landelijke politiek.

Bezoeken PVV en PvdA
Eerder bezochten Tweede Kamerleden van de PvdA en PVV Helmond. De NVU legt een verband tussen de problemen met allochtone jongeren en de bedreiging en het onderduiken van de Helmondse burgemeester Fons Jacobs. De NVU wil dat allochtone jeugd die zich schuldig maakt aan criminaliteit het land wordt uitgezet.
Samen sterk in de hulpverlening!