Met eigen vervoer wagen volgen

Auteur Topic: Met eigen vervoer wagen volgen  (gelezen 17515 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #100 Gepost op: 29 december 2004, 15:48:51
ja is logisch maar van die dienstdoende ploeg moet je dus zeker weten dat iedereen komt......ik weet niet hoe jullie rooster dan loopt maar dit vergt nogal een belasting kan ik me zo voorstellen??
ik weet welk over welk korps het hier gaat,het is 1 van onze regiogenoten.En je praat hier over de piketploeg,dus kun je er gewoon vanuit gaan dat ze er zijn.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 29 december 2004, 15:51:18
oké dan :)

ries_bruins

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 29 december 2004, 16:18:00
Inderdaad de dienstdoende ploeg is gewoon een piket ploeg zoals (ieder?) korps heeft

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #103 Gepost op: 29 december 2004, 16:23:54
Inderdaad de dienstdoende ploeg is gewoon een piket ploeg zoals (ieder?) korps heeft
ik zag alwel dat jullie Gisterochtend in Amersfoort een mooie klus hadden ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 29 december 2004, 16:43:27
Citaat

Ja ik ken het principe wel, alleen werken jullie dan met een verplichte opkomst of hoe moet ik dat zien. Hoelang duurt bij jullie een piket?

ries_bruins

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 30 december 2004, 10:54:51
@ shave

De dienst duurt van dinsdag 19:00 tot de volgende dinsdag 19:00. In die week hebben 4 brandwachten 1e klasse dienst op de TS en 1 brandwacht op de ladderwagen. 1 brandwacht 1e klasse en de brandwacht van de ladder hebben ook piket dienst dat houdt in dat die ook de kleine niet spoedeisende hulpverlening doen (denk aan kat in de boom en dat soort dingen). Dus vaak voor de meldingen waar eerst de bevelvoerder van dienst gaat kijken.

De opkomst is natuurlijk verplicht anders weet je inderdaad nooit hoeveel mensen er komen.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 30 december 2004, 14:17:06
Duidelijk verhaal, en hoe zit dat met de vergoedingen etc. Dit vergt wel een grote belasting van jullie vrijwilligers kan ik me voorstellen en zal niet makkelijk zijn om hieraan door alle vrijwilligers te kunnen voldoen kan ik me zo voorstellen.

Dieseltjuh

• Gast
Reactie #107 Gepost op: 30 december 2004, 20:40:46
bij ons word overdag iedereen opgeroepen (40 man) om er maar zeker van tezijn dat je 6 man heb in de  avond na 18.00 dan word alleen de eenheid waar het het dichst bij is opgeroepen 1 hv2 of aan de andere kan de hv2 en de tas.
Nou we zijn al blij als we 6 man hebben (de gemeente bestaad uit 3 eenheden 2 hv2 en 1 tas ) dus stel je zou niet met 6 man uitrukken dan duurt het veelste lang voor dat je terplaatse ben en ja sommige mensen wonen te ver van de kazerne maar vind maar eens mensen die naast de kazerne wonen.
Een vrijwilliger is ook maar een vrijwilliger  :D
Elke vrijwilliger is er 1 ;D

ries_bruins

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 31 december 2004, 13:31:49
De vergoeding geldt alleen in het weekend en op feestdagen. de dienstdoende ploeg ontvangt dan een vergoeding voor het dienst hebben. De uitrukken worden appart vergoed.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 31 december 2004, 13:39:46
dus als ik het goed begrijp zijn jullie als je dienst hebben door de weeks verplicht op te komen en daarvoor dan geen vergoeding te krijgen voor het piket hebben?