Rene ik begrijp wat je schrijft, heel duidelijk, hoewel ik weinig van de brandweertaken weet, deel ik wel jouw mening.
wat ik schrijf is duidelijk en alleen uit waarneming, horen en lezen, ik denk dat ik redelijk onpartijdig ben, maar hoor door enerzijds mijn werk, anderzijds door het vele luisteren, wat er gebeurd (hoewel momenteel door C2000 even wat minder), en wat ik opschrijf is een duidelijke weergave van de communicatie en de evaluatie rapporten die ik nogal eens mag lezen.
uit de voorgaande discussie die overigens aardig los is komt wel het een en ander naar voren en toont aan dat lang niet overal het zelfde gedacht en gehandeld wordt.
door mijn werk hoor ik niet alleen NHN maar ook nog andere regio's en het valt mij op dat er nog al wat verschil van inzicht is, ondanks voorstellen en richtlijnen van instanties als BIZA en NIBRA, die lang niet altijd gehanteerd worden.
onlangs weer een rapport verschenen over de brandzorg in nederland door de overheid opgemaakt, maar is dit niet het zoveelste rapport, en wat is er met de vorige gebeurd.(weinig of niets), maar dat schijnt inherent aan ''de overheid'' te zijn, die notabene zelf verantwoordelijk is voor de totale brandzorg.
op andere terreinen zijn wij (mijn werk) ook al jaren met soort gelijke rapporten bezig, en eigenlijk is ook daarvan weinig gerealiseerd, het blijft bij voorstellen en praten, soms best wel frustrerend, maar het blijft werk.
wat mij anderzijds uit de discussie wel opvalt is dat veel geen bezwaar hebben tegen extra handjes bij een brand of ander incident, maar waar deze topic uiteindelijk over gaat, als ze dan maar niet met eigen vervoer komen of met de ''pretbus'', zelfs de fiets is niet goed
mijn reaktie slaat nog op jouw eerste reaktie.