Met eigen vervoer wagen volgen

Auteur Topic: Met eigen vervoer wagen volgen  (gelezen 17518 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #90 Gepost op: 27 december 2004, 23:06:34
nee peter ik ken ze niet, maar ze gebruiken tenminste hun verstand, wachten is absoluut geen optie, dus midden ongeval/brand en toch uitrukken, met vier man kan je veel meer dan met helemaal niets,als je je aan de regels wilt houden en geen verantwoording durft te nemen, kan je beter stoppen in hulpverlenend nederland, regels o.k. maar als dat levens gaat kosten , de lucht in met die regels, en brandweer enschede, zolang de brandweer bestaat is er kritiek, en altijd van die mensen die het moeten beoordeelen en zelf niet bij of geen verstand van..... anders zouden ze wel  beter adviseren of wijsellijk hun mond houden.

regeltjes zijn een leidraad, maar hulpverlenen laat zich niet altijd regelen, maar doen, met verstand en eigen veiligheid waarborgen.
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #91 Gepost op: 28 december 2004, 08:38:43
nee peter ik ken ze niet, maar ze gebruiken tenminste hun verstand, wachten is absoluut geen optie, dus midden ongeval/brand en toch uitrukken, met vier man kan je veel meer dan met helemaal niets,als je je aan de regels wilt houden en geen verantwoording durft te nemen, kan je beter stoppen in hulpverlenend nederland, regels o.k. maar als dat levens gaat kosten , de lucht in met die regels, en brandweer enschede, zolang de brandweer bestaat is er kritiek, en altijd van die mensen die het moeten beoordeelen en zelf niet bij of geen verstand van..... anders zouden ze wel  beter adviseren of wijsellijk hun mond houden.

regeltjes zijn een leidraad, maar hulpverlenen laat zich niet altijd regelen, maar doen, met verstand en eigen veiligheid waarborgen.
daar sturen ze zelf op aan dat het mensenlevens gaat kosten door al die regels,want houdt jeje eigen niet aan de regels ga je als brandweerman voor het hekje.En zoals je ziet daar hebben bitter weinig brandwermensen trek in :-X
En laten die gasten achter de bureau,s nu eens inderdaad hun mond houden,of eindelijk eens zinnige dingen verzinnen waar we als brandweermensen wat mee kunnen.Inplaats ons nog verder in een dwangbuis te stoppen

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 28 december 2004, 10:16:10
Oke peter daar ben ik het helemaal mee eens hoor.
Verbeter de brandweer, begin achter het bureau ;D ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Jaap Goos

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 28 december 2004, 11:52:51
Yeah Peter Yeah......gooi het er maar uit ;D ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #94 Gepost op: 28 december 2004, 11:55:41
Yeah Peter Yeah......gooi het er maar uit ;D ;D
het moest er ff uit :-[ ;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 28 december 2004, 16:31:13
Probleem opgelost nu hahaha  ;D

Ambu.952

• Gast
Reactie #96 Gepost op: 28 december 2004, 16:44:34
Ik heb een gehoord dat in Zuidwolde (Dr) de brw auto uitrukte en dat de rest van de bemaning met eigen auto  tp kwam. Of dit nu nog zo gebeurt is mij niet bekend ???

Groeten,
Rolf

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 28 december 2004, 16:46:35
tja ik zie het al voor me....dan komt pietje aan, dan is frans er ook en na een kwartier kom je er achter dat de rest niet beschikbaar is  :(

ries_bruins

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 29 december 2004, 14:35:22
Bij ons in gaat bij elke melding de dienstdoende ploeg met eigen vervoer naar de locatie. Daar wordt gewacht op de TS en de BVD. Dit geld niet voor bijstand aan een andere gemeente, bosbranden en gevaarlijke stoffen (dus ook een gaslek). Snelwegen hebben we niet. Voor de 2e TS (middelbrand) geldt dat deze wel compleet (met brandwachten) van af de kazerne uitrukt.

Bij ons werkt dit systeem goed. De burgers zijn niet anders gewend dus staan ook niet raar te kijken. Niemand doet iets op z'n eigen houdje. Het systeem valt en staat met dicipline.

Voor het centraal en decentraal uitrukken gelden verschillende voor en tegens.

@shave
Citaat
tja ik zie het al voor me....dan komt pietje aan, dan is frans er ook en na een kwartier kom je er achter dat de rest niet beschikbaar is

Deze redenatie gaat (in ons geval) niet op. Je hebt een dienstdoende ploeg en die moet komen. En dan maakt het niet uit of je naar de kazerne moet of niet.

Richard

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 29 december 2004, 15:37:59
ja is logisch maar van die dienstdoende ploeg moet je dus zeker weten dat iedereen komt......ik weet niet hoe jullie rooster dan loopt maar dit vergt nogal een belasting kan ik me zo voorstellen??