Middel hulpverlening (ongeval) Middelstegracht - Leiden 07-10-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening (ongeval) Middelstegracht - Leiden 07-10-2011  (gelezen 8432 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:54:03
Automobilist stort van parkeergarage in Leiden  

....

De vrouw van de man stond beneden op hem te wachten.

Die wilde heel graag naar moeders...

Serieus; behoorlijke klap geweest als je de foto's bekijkt....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:55:13
Miscalculatie wat betreft het aantal verdiepingen? Het ene bericht zegt 2e, andere zegt 3e. Volgens mij is het de 2e, gezien de foto

Zo te zien inderdaad de 2e verdieping, het ene medium telt waarschijnlijk de begane grond mee als verdieping 1.

750_Katana

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:00:46
Zo te zien inderdaad de 2e verdieping, het ene medium telt waarschijnlijk de begane grond mee als verdieping 1.
Zeker een Amerikaanse achtergrond bij journalist?

leon1e

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:02:33
Miscalculatie wat betreft het aantal verdiepingen? Het ene bericht zegt 2e, andere zegt 3e. Volgens mij is het de 2e, gezien de foto

Ik denk eerder de verwarring, bouwlagen / verdiepingen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:09:19
Leiden - Auto rijdt parkeergarage uit

http://www.politie.nl/hollands-midden/nieuws/111007parkeergarageleiden.asp

Leiden, 07-10-2011 • Een 44-jarige man uit Oegstgeest is vrijdag 7 oktober even na 13.00 uur door nog onbekende oorzaak uit een parkeergarage aan de Middelstegracht gereden.

De auto reed op de derde bouwlaag achteruit en schoot door een muur van de garage en kwam buiten op zijn kop terecht. De man zat bekneld in zijn auto en moest door de brandweer worden bevrijd. Hij werd met spoedtransport overgebracht naar het LUMC. Een medischteam van een traumahelikopter verleende assistentie. Het letsel van de man is nog onbekend.
De echtgenote van de man stond beneden in de garage te wachten op haar man toen het ongeval gebeurde. Vier andere geschrokken getuigen en de echtgenote wordt slachtofferhulp aangeboden.

Er raakte verder niemand gewond.
Samen sterk in de hulpverlening!

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #15 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:34:06
Ik zie hierboven inmiddels bij de politiealarmering staan dat het om een Middel HV zou gaan. De brandweer is slechts opgeroepen voor 'Klein' incident, 1 TS, HV en Ovd, inclusief woordvoerder. Via de brandweerpager heb ik ook geen Middel-HV doorgekregen... Beetje vaag, maar niet heel belangrijk verder.

Ik denk dat er een andere TS al op straat was, en de 731 als tweede TS werd gealarmeerd. Kijk maar naar de melding, de burgemeester van Leiden, de clustercommandant Leiden e.o. en de voorlichter worden normaal alleen bij middel gealarmeerd.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

whyllum

• BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:50:25
Ik denk dat er een andere TS al op straat was, en de 731 als tweede TS werd gealarmeerd.
Dan nog, of juist dan, had er mijns inziens in de zichtbare alarmering 'Middel-HV' moeten staan. Gezien de foto's kan ik het waarderen dat dit incident niet is ingezet op Middel-HV. Er zijn niet zoveel klussen voor de brandweer, zeker niet meer dan bij een kleine kettingbotsing. Dat er diverse personen extra mee gealarmeerd worden bij dit incident is naar mijn inschatting juist goed inzicht van de brandweercentralist geweest!

Is de verwarring over het 'Middel' bij dit incident dan misschien bij de politiecentralist ontstaan door de straatnaam? Wie zal het zeggen, maar echt spannend is dat dan ook weer niet.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:57:13
Bij het nieuwsbericht op Nu.nl staan een aantal foto's. Bizar gezicht, die 'platte' auto op z'n kop.

http://www.nu.nl/binnenland/2635467/automobilist-stort-van-parkeergarage-in-leiden.html#
Senior GGP / Oost-Brabant

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #18 Gepost op: 7 oktober 2011, 16:15:43
Foto's van Toon van der Poel, waarop de hulpdiensten ter plaatse zijn en inzittende bevrijden, staan hier: http://www.dichtbij.nl/groot-leiden/regio/artikel/2160354/automobilist-stort-van-parkeergarage.aspx
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 7 oktober 2011, 16:20:12
Aan de foto's te zien is het een auto van Amerikaans fabrikaat, dus naar alle waarschijnlijkheid met automatische transmissie, Kunnen die, net zoals een dafje met variomatic, even hard achteruit als vooruit ?