GRIP 2 Zeer grote brand (loods) en brandweerauto gekanteld Metaalweg - Venray 08-10-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (loods) en brandweerauto gekanteld Metaalweg - Venray 08-10-2011  (gelezen 33745 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker

http://yfrog.com/ntp9kidj

Boevnstaande foto is gemaakt vanaf een flat in Eindhoven. Geeft wel een dat het een behoorlijke rookpluim is.

750_Katana

• Forum gebruiker
als je die ts op de 2de foto ziet staan, is mijn gedachte, had deze buiten de poort neer gezet wat zijn jullie gedachte daarover?
Als ik het goed zie is het op alle drie de foto's de zelfde TS, daarbij staat die met de neus naar buiten, mijn conclusie: daar is over nagedacht.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
2 x peleton (8 tankautospuiten) is een compagniebrand inderdaad  ;)

Okay, nu ben ik misschien een leek, maar is het niet een compagnie, wanneer er 2 peletons + een ondersteuningpeleton zijn?

112tegelen

• Junior gebruiker
  • **
Op de Middenpeelweg in Maasbree is een Brandweer voertuig dat opweg was naar Venray gekanteld!
Het betreft een brandweer voertuig van brandweer Peel en maas. Waarschijnlijk de HD661 met de Dompelpomp erop.. Nadere info nog niet bekend..

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Op de Middenpeelweg in Maasbree is een Brandweer voertuig dat opweg was naar Venray gekanteld!
Het betreft een brandweer voertuig van brandweer Peel en maas. Waarschijnlijk de HD661 met de Dompelpomp erop.. Nadere info nog niet bekend..

Deze meldingen zullen daar dan bij horen?

p2kflex
12:41:58 08-10-11 ALPHA A1 MAASBREE MIDDENPEELWEG - N277 26160
1020192CPA Limburg-Noord (Venlo - 2e Ambulance)
p2kflex
12:54:43 08-10-11 ALPHA A1 MAASBREE MIDDENPEELWEG - N277 26163
1020195CPA Limburg-Noord (Venlo - 5e Ambulance)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT

bron?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
De VID heeft in ieder geval bevestigd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
N277   Ravenstein - Kessel
   tussen de aansluiting met de A67 (afr. Helden) en de N275 naar Maasbree
   [!]wegafsluiting in verband met een gekantelde vrachtwagen
   Naar verwachting is de rijbaan om 15:30 uur weer vrij.
http://vid.nl/VI/overzicht]
[url]http://vid.nl/VI/overzicht
[/url]
Bijdragen op persoonlijke titel.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
als je die ts op de 2de foto ziet staan, is mijn gedachte, had deze buiten de poort neer gezet wat zijn jullie gedachte daarover?
Tenzij er op dat punt net een waterwinpunt bevindt, bv een geboorde put. Wat ik wel vermoed, aangezien er geen slangen daar het terein op worden gevoert. Dan staat het voertuig goed, zeker omdat hij met de neus naar de weg staat en er altijd nog een redvoertuig langs heen kan. ;)

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Grote brand woedt in aardappelloods Venray

De brandweer is zaterdagochtend met groot materieel uitgerukt naar een bedrijfspand aan de Metaalweg in Venray, waar rond kwart over elf melding werd gemaakt van een zeer grote brand.

De brand woedt in een loods van het bedrijf Peka Kroef, waarin circa 6000 ton aan aardappelen ligt opgeslagen. De brandweer probeert een aangrenzende loods op het terrein van het bedrijf te redden. In deze loods, waarin het bedrijf aardappeleren verwerkt en verpakt, waren op het moment van de melding nog 20 medewerkers aan het werk. Ze hebben zich allemaal op tijd in veiligheid kunnen brengen, meldt het bedrijf.
De brandweer heeft de inzet meermaals opgeschaald wegens grote rookontwikkeling. Er is sprake van pikzwarte rook omdat het bedrijf ook rubberen autobanden opgeslagen zou hebben. De brandweer probeert te voorkomen dat de brand overslaat naar nabijgelegen bedrijven.

Bron: Limburgs Dagblad
http://www.limburger.nl/article/20111008/REGIONIEUWS01/111009615/1002
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012