GRIP 2 Zeer grote brand (loods) en brandweerauto gekanteld Metaalweg - Venray 08-10-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (loods) en brandweerauto gekanteld Metaalweg - Venray 08-10-2011  (gelezen 33755 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Harlingen, wereldstad! <3


fout

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Overigens kan het kantelen van het haakarmvoertuig het een en ander te maken hebben met het feit dat de verkanting op dat weggedeelte ietwat vreemd is als je vanuit de weg komt waar hij vandaan kwam. Onbekende weg, snel rijden en een te "bolle" weg vergroot het risico op kantelen natuurlijk, al helemaal in een topzwaar voertuig.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
zie op geen enkele filmpje een onderzoek van de VOA.  apart.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Voertuigenlijst Compagniebrand + GRIP 2, Venray

Tankautospuiten
641 TS Venlo
647 TS Belfeld
745 TS Maasbree
833 TS Gennep
840 TS Lottum
841 TS Meerlo
842 TS Sevenum
843 TS Gennep
845 TS Horst
846 TS Venray
847 TS Venray

Redvoertuigen
651 AL Venlo
856 AL Venray
872 HV2 Bergen (LB)
876 HV2 Venray

Haakarmvoertuigen
661 HA Helden (gecrasht)
662 HA Venray
663 HA Venlo
665 HA Horst
666 HA Venray
863 HA Heythuysen
867 HA Weert
868 HA Weert

Haakarmbakken
DPH Helden (gecrasht)
VZH Nederweert
ABH Venlo
DPH Venray
TWH Venray
SLH Weert
DPA Weert
DPH Weert
911 COH Horst

Dienstvoertuigen
OVD Venray
OVD Venlo
OvD Roermond
HOVD
RCVD
Voorlichting
LMPO

Overige voertuigen
900 VC2 Hunsel
901 VC2 Horst
DB Sevenum (WVD)
DB Bergen (WVD)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
zie op geen enkele filmpje een onderzoek van de VOA.  apart.

Waarom zou de VOA moeten komen dan?


NLBulletjeDH

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Tja, je bent niet zo maar chauffeur.
Ik merk vaker dat er mensen bij de brandweer werken en erg onwennig met een vrachtauto kunnen rijden..
Zo zie ik in groningen dat ze de haakarmcontainers altijd er verkeert af zetten, waardoor er onnodig veel spanning op de haak komt te staan.
Dompelpompen zijn top zwaar waardoor je zachtjes door de bocht heen moet rijden.

Maar ik zie tot mijn verbazing dat de haakarmcontainer (dompelpomp) los is gekomen van het chassie.
Als achter de beveiliging er op zat dan was deze niet los gekomen.
Ik denk zelf dat de chauffeur vergeten is de beveiling achter er op te doen..waardoor de container is gaan schuiven en los is gekomen van het chassie, ja dan neemt hij de auto mee...

Klopt niet. op de nieuwe bzk trekkers of dan wel de Nieuwe volvo's staan de bakken verder naar achter omdat de huidige BZK bakken korter zijn dan het nieuwe chassis.
Daarbij kon er in de duurdere uitvoering nog een hiabkraan achter de cabine.

Daarbij heb ik vorige week ook wel gemerkt dat deze trekker veel beter en nog meer als een personen auto rijdt dan de oude.
En hier schuilt het grote gevaar juist in.....


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Waarom zou de VOA moeten komen dan?
ik zag een Volvo van het KLPD staan op het filmpje. De kans bestaat dat deze collega's zelf het technische ozk uitvoeren.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Waarom zou de VOA moeten komen dan?

omdat er schade is aan een voertuig, waarbij gekeken kan worden om de bestuurder daar fout heeft begaan of niet..

En bovendien zijn er gewonden gevallen dus een onderzoek is zeker op zijn plaats.

De vraag zal dan eerder zijn, waarom geen VOA (als deze niet geweest is.. )

b.v. Als een trekker zijn oplegger verliest, komt VOA ook kijken...


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
omdat er schade is aan een voertuig, waarbij gekeken kan worden om de bestuurder daar fout heeft begaan of niet..En bovendien zijn er gewonden gevallen dus een onderzoek is zeker op zijn plaats.

De vraag zal dan eerder zijn, waarom geen VOA (als deze niet geweest is.. )

b.v. Als een trekker zijn oplegger verliest, komt VOA ook kijken...

VOA komt niet bij ongeval zonder letsel zover ik weet
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Voertuigenlijst Compagniebrand + GRIP 2, Venray

Redvoertuigen
651 AL Venlo
856 AL Venray
872 HV2 Bergen (LB)
876 HV2 Venray

HV's vallen niet onder de cat RV's dat zijn enkel Hoogwerkers en Autoladders
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.