Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011

Auteur Topic: Auto ingereden op brandweerauto op A59 - Sprang-Capelle 09-10-2011  (gelezen 50726 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:26:24
Inderdaad...dit is dezelfde categorie mensen die het presteren om zelfs pijlwagens ondersteboven te rijden..totaal niet bezig met het verkeersbeeld om zich heen.
Oneens. De bestuurder had beter op moeten letten, maar als je het begin van het filmpje kijkt, valt het incident gewoon bijna niet op.
Daarnaast is de rechterbaan niet afgesloten of beveiligd, maar staat er opeens wel een brandweerauto schuin op de weg, terwijl alle voertuigen netjes op de vluchtstrook staan.
Je ziet de rode auto in het begin van het filmpje ook echt pas naast het incident naar de linkerbaan gaan, omdat daar de brandweer pas staat.
Van professionele hulpverleners had ik veel meer verwacht.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:28:07
Oneens. De bestuurder had beter op moeten letten, maar als je het begin van het filmpje kijkt, valt het incident gewoon bijna niet op.
Daarnaast is de rechterbaan niet afgesloten of beveiligd, maar staat er opeens wel een brandweerauto schuin op de weg, terwijl alle voertuigen netjes op de vluchtstrook staan.
Je ziet de rode auto in het begin van het filmpje ook echt pas naast het incident naar de linkerbaan gaan, omdat daar de brandweer pas staat.
Van professionele hulpverleners had ik veel meer verwacht.
Vandaar dat minimaal die politieauto in fend-off had gemoeten. ::)

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:29:02
Vandaar dat minimaal die politieauto in fend-off had gemoeten. ::)
Precies, of iedereen op de vluchtstrook, en niet half/half zoals nu.
Er staan nog niet eens een paar kegels op de weg...  :-X

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:29:49
Oneens.

Dat mag!  O0

Het hele fend-off- gebeuren is leuk en vaak erg praktisch, maar als je als bestuurder niet merkt dat mensen remmen, invoegen naar links in de verte (vooruit kijken!), blauwe lampen, rook, kortom een abrupt veranderend en alarmerend verkeersbeeld....hier helpt een politievoertuig fend-off ook niet tegen.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #24 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:36:48
:o :o :o    Pardon    :o
Als het filmpje begint zijn ze nog 200 a 300 van de incident af, en ik weet niet of jij constant met een camera of
telefoon in je hand rijd om bij het minste of geringste te gaan filmen, hier ben je ook al weer enige seconden kwijt
waardoor je zeker 500 meter verder bent. Dus op zijn minst zou je het kunnen zien op 700 meter afstand en met de
ruimte tussen de auto is er tijd genoeg om te ritsen. Daarnaast staat op sec 9 de brandweerauto schuin stil, en 7 seconden
later komt die auto langs zeilen. Dus de schuld ligt toch echt zeker bij de bestuurder en niet bij de hulpverleners.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:38:00
En daarom heb ik zo af en toe schijt aan IM-managment als het gaat om lampjes. Blauw gaat aan en blijft aan. Of ik nou het eerste of tweede voertuig ben ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:39:12
:o :o :o    Pardon    :o
Als het filmpje begint zijn ze nog 200 a 300 van de incident af, en ik weet niet of jij constant met een camera of
telefoon in je hand rijd om bij het minste of geringste te gaan filmen, hier ben je ook al weer enige seconden kwijt
waardoor je zeker 500 meter verder bent. Dus op zijn minst zou je het kunnen zien op 700 meter afstand en met de
ruimte tussen de auto is er tijd genoeg om te ritsen. Daarnaast staat op sec 9 de brandweerauto schuin stil, en 7 seconden
later komt die auto langs zeilen. Dus de schuld ligt toch echt zeker bij de bestuurder en niet bij de hulpverleners.

Inderdaad, als je dat niet ziet, dan hoor je niet thuis op de weg. Gelukkig zijn er geen hulpverleners gewond geraakt, en ik hoop dat de bestuurder ook niet al teveel letsel eraan overhoudt, hoe stom zijn actie ook was.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:40:16
En daarom heb ik zo af en toe schijt aan IM-managment als het gaat om lampjes. Blauw gaat aan en blijft aan. Of ik nou het eerste of tweede voertuig ben ...
Voor de zichtbaarheid komt het blauw wel ten goede. Want volgens mij waren hier geen eens matrixborden waardoor je een rijbaan er af kan halen.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:41:57
Voor de zichtbaarheid komt het blauw wel ten goede. Want volgens mij waren hier geen eens matrixborden waardoor je een rijbaan er af kan halen.

En daarom is het zo belangrijk dat er iemand fend-off was gaan staan ;) Want het had veel erger af kunnen lopen

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #29 Gepost op: 9 oktober 2011, 19:44:06

Daarom bij ongesignaleerde wegen kun je beter blauw aanhouden,maar daar gaat het nu niet over.Er is inderdaad daar geen matrixborden aanwezig en ook al kom je aanrijden als politie en je weet dat de brandweer onderweg is zet Rijstrook 2 gewoon af hebben de collega's van de brandweer wat de ruimte om te lopen en het was geen drukke spits dus makkelijk kunnen doen en RWS inlichten natuurlijk.(gebeurt nog niet overal en altijd Bron eigenwaarneming)
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT