Ambulance ID kaart

Auteur Topic: Ambulance ID kaart  (gelezen 7318 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2011, 23:31:55
Gaf de GHOR niet een dergelijk indentitietsbewijs uit ?

Volgens mij zou die er komen maar is die er nooit van gekomen.

Zelf zou ik graag voor het SIGMA een officieel pasje krijgen zodat we bij een oproep ook daadwerkelijk de stad in kunnen komen naar de uitgangstelling. Krijgen het er nog niet door. GGD geeft wel eigen passen uit VZA weet ik niet.
SIGMA Kennemerland heeft pasjes van het veiligheidsbureau die er wel goed uit zien. In Amsterdam ben ik bang dat ik een vervelende discussie ga krijgen met een verkeersregelaar als ze bij een calamiteit een deel van de stad af zetten.

De pasjes die we hebben van het Rode Kruis kun je in 5 minuten zelf maken...

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2011, 23:50:35
Ik ook niet. tot vandaag.
Trouwens ook al tijden niet meer van de MFSC. (Multi Functionele Smart Card) welke sinds Juni niet geldig meer is. De opvolger hiervan, de IDD (IDentiteitsbewijs Defensie) is inmiddels ook al weer vervangen door de Rijkspas. (welke voor defensie natuurlijk net weer een andere kleurstelling heeft)

Diegene die de MFSC nog hebben komen dan de kazernes niet meer op ?     Deze zijn immers niet meer geldig...........   >:D    >:D
Dus diegene die de MFSC nog hebben zitten dus thuis?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2011, 00:48:47
Diegene die de MFSC nog hebben komen dan de kazernes niet meer op ?     Deze zijn immers niet meer geldig...........   >:D    >:D
Dus diegene die de MFSC nog hebben zitten dus thuis?

MFSC kaarten hebben erg weinig te maken met ambulancepasjes denk ik...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2011, 08:36:07
MFSC kaarten hebben erg weinig te maken met ambulancepasjes denk ik...
Dat denk ik ook, maar aangezien anderen er over begonnen en iets beweerde vroeg ik er na .................

(dat zie je trouwens in meerdere topics dat van het een over gaat in het ander)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 15 oktober 2011, 18:13:11
Ondanks dat sommigen dit misschien een nondiscussie vinden, wil ik toch nog even een kleine kritische noot kraken ;) Legitimeren en identificeren wordt namelijk door elkaar heen gebruik in dit topic, maar mij hebben ze het als volgt geleerd:

Identificeren is wie je bent (verplicht voor iedere burger volgens de Wet ID)
Legitimeren is wat je bent (verplicht voor bijv. opsporingsambtenaren om aan te kunnen tonen dat zij OA zijn)

Identificeren moet iedereen kunnen, daar waren we al uit. Ik kan me daarnaast voorstellen dat het voor ambulancemedewerkers en aanverwant ook handig is om je te kunnen legitimeren. Ik loop zelf ook rond bij een hulpverleningsdienst, maar ik heb daarvan geen legitimatiebewijs. Dat is soms best irritant en vergt dan weer de nodige uitleg. Denk bijvoorbeeld aan het betreden van gebouwen van ketenpartners, waar je je moet aanmelden.

En net wat WM al zegt in het begin van dit topic: aan de burger kunnen tonen dat je daadwerkelijk ambulancepleeg bent is ook wat waard.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 15 oktober 2011, 21:23:52
Ondanks dat sommigen dit misschien een nondiscussie vinden, wil ik toch nog even een kleine kritische noot kraken ;) Legitimeren en identificeren wordt namelijk door elkaar heen gebruik in dit topic, maar mij hebben ze het als volgt geleerd:

Identificeren is wie je bent (verplicht voor iedere burger volgens de Wet ID)
Legitimeren is wat je bent (verplicht voor bijv. opsporingsambtenaren om aan te kunnen tonen dat zij OA zijn)

Identificeren moet iedereen kunnen, daar waren we al uit. Ik kan me daarnaast voorstellen dat het voor ambulancemedewerkers en aanverwant ook handig is om je te kunnen legitimeren. Ik loop zelf ook rond bij een hulpverleningsdienst, maar ik heb daarvan geen legitimatiebewijs. Dat is soms best irritant en vergt dan weer de nodige uitleg. Denk bijvoorbeeld aan het betreden van gebouwen van ketenpartners, waar je je moet aanmelden.

En net wat WM al zegt in het begin van dit topic: aan de burger kunnen tonen dat je daadwerkelijk ambulancepleeg bent is ook wat waard.

Toch een kleine kanttekening op deze zinssnede, Maarten.

Per 1 januari 2005 is er een algemene identificatieplicht opnieuw ingevoerd in Nederland voor iedereen van 14 jaar en ouder.