Noodlanding Lifeliner (reserve traumaheli) na birdstrike - Hilversum 13-10-2011

Auteur Topic: Noodlanding Lifeliner (reserve traumaheli) na birdstrike - Hilversum 13-10-2011  (gelezen 10919 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
Zou dan op de terugweg van deze melding moeten zijn:

Ik denk het niet; de piloot heeft niet het juiste uniform aan .................
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Appie256

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 111
Tijdens een vlucht richting vliegveld Lelystad is de reserve traumahelikopter tegen een meeuw aangevlogen. Hierdoor ontstond een groot gat aan de voorkant van de helikopter

staat in het berichtje op de site.
Kijk maar even,


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik denk het niet; de piloot heeft niet het juiste uniform aan .................

Wat bedoel je?


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Zie ik op de foto's goed dat de plek wordt afgetaped en daarna wellicht verder gevlogen wordt?


Gast

  • Gast
Dat heet niet voor niets "helicopter-tape", ook al  is McGuyver-tape de beste aanduiding, het houdt echt alles bij elkaar ;)


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
Wat bedoel je?
De piloot draagt een leren jack en verder is er niemand in en rondom de heli te zien tijdens het dichtplakken van het gat en het opstijgen daarna.
zie foto's op eerder genoemde site;www.112actueel.nl]
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik vraag me af of het wel de LL-piloot is en niet een onderhouds-piloot die misschien gebeld is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Het zou de vervangende piloot kunnen zijn, het zou een transfer-piloot kunnen zijn. Who cares. Er zit een gat in dus voorlopig staat die nog wel even binnen ter reparatie, controle en checkflight.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Is die ruit van glas of plexiglas?

Lijkt me wel ff schrikken voor de piloot en zijn passagiers.
[...]

Naar mijn bescheiden mening (speelt een beetje beroepservaring mee), definitief plexiglas. Dit soort dubbelgekromde oppervlakken zijn niet te doen in echt glas en met garantie voor een vrij licht gewicht onder behoud van de vereiste eigenschappen (sterkte, elasticiteit, gedrag bij breuk). Overigens zijn plexiglas koepels zo ongeveer sinds de Bell 47 (of al daarvoor?) gebruikelijk.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Zie ik op de foto's goed dat de plek wordt afgetaped en daarna wellicht verder gevlogen wordt?

Is op zich niks tegen, mits het niet regent. Is geen drukcabine of zoiets en het afplakken is redelijk goed gedaan, zo gek veel winddruk ontstaat niet. Wel slechts een tijdelijke oplossing, natuurlijk, dat plakband laat na verloop van tijd onder UV-straling snel los. Naar een uurtje vliegen zal geen kwaad kunnen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")