Zeer Grote brand Rotterdam

Auteur Topic: Zeer Grote brand Rotterdam  (gelezen 7275 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 26 december 2004, 10:15:41



inderdaad,de heren hebben elkaar gevonden hier ;D ;D

ach ja.... Die Rick heeft weer eens een keer vuur gezien..   ;D ;D ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 26 december 2004, 10:45:53
Mijn complimenten voor de video. Mooi beeld van zo'n aktie. Ik heb zelfs één van die mensen even zien blussen. Op die ene na (en nog één uit een mandje) lijkt het wel of de rest alleen wat loopt de keuvelen en te kijken naar die ene die wel blust. Het komt in iedergeval niet erg efficiënt op me over. Wachten ze op het moment dat de vlammen door het dak gaan ofzo?  :o Is dat uit te leggen of hoort dat gewoon zo... Ik vind het ook sneu voor die ene dat hij aan die slang loopt te trekken die maar niet langer wordt. En op laatst dan ook maar zelf gaat kijken hoe dat komt... ;D

Mooie foto's ook.

Henk


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #32 Gepost op: 26 december 2004, 10:56:32
Er stonden binnen in de hal een aantal waterkanonnen verdekt opgesteld.
Ook stond er een haakarmvoertuig met schuimblusbak in 1 van de deuren en aan twee kanten een torenstraal van een ladderwagen. Maar ik geef toe op de foto's lijkt het of er weinig gebeurd
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #33 Gepost op: 26 december 2004, 11:09:02
Vandaar dat ze er nu nog staan.  :P :P
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #34 Gepost op: 26 december 2004, 11:20:17
Ik reed gisteravond rond 2300 over de A20, maar het stonk daar verschrikkelijk naar brand :-)

Gr
Erik


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 26 december 2004, 11:22:21
mooie film,zeker omdatie van zo dichtbij is gemaakt.
Maar dit soort branden zijn een kwestie van straatwaterkanonnen en SBvoertuig plaatsen en volhozen maar,duurt veels te lang om met een straal te gaan staan ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 26 december 2004, 12:26:49
Mijn complimenten voor de video. Mooi beeld van zo'n aktie. Ik heb zelfs één van die mensen even zien blussen. Op die ene na (en nog één uit een mandje) lijkt het wel of de rest alleen wat loopt de keuvelen en te kijken naar die ene die wel blust. Het komt in iedergeval niet erg efficiënt op me over. Wachten ze op het moment dat de vlammen door het dak gaan ofzo?  :o Is dat uit te leggen of hoort dat gewoon zo... Ik vind het ook sneu voor die ene dat hij aan die slang loopt te trekken die maar niet langer wordt. En op laatst dan ook maar zelf gaat kijken hoe dat komt... ;D

Mooie foto's ook.

Henk

 
Voor een buitenstaander lijkt het idd meestal net of er niks gebeurt, of niet erg veel. Toch zit er in deze "chaos" altijd een soort van tactiek en goedge-oliede machine, die er zorg voor draagt dat deze brand ook weer uit gaat. ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #37 Gepost op: 26 december 2004, 12:38:51
Even voor de duidelijkheid....aan de achterkant van het pand is de RPA 10 ingezet. Door de enorme hitte die vrijkomt bij de brand, worden de muren onstabiel en vallen om als er ook maar een straaltje tegen aan gezet wordt.
De RPA 10 heeft zo'n krachtige blusstraal dat het gewoon weg niet veilig is om met 20 man binnen te gaan staan. De muren worden zo omgeblazen.....en het laatste wat we willen is een "koningskerk 2" ;)


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #38 Gepost op: 26 december 2004, 14:03:57
Ach en de jongens en meiden van de brandweer Rotterdam hebben nu met de kerst ook wat te doen.  :P
Maar net wat je zegt Rick ze gooide aardig met water daar. :P
Gelukkig hebben ze daar genoeg van in die buurt. :P
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #39 Gepost op: 26 december 2004, 19:52:53
Ach en de jongens en meiden van de brandweer Rotterdam hebben nu met de kerst ook wat te doen.  :P
Maar net wat je zegt Rick ze gooide aardig met water daar. :P
Gelukkig hebben ze daar genoeg van in die buurt. :P

En nog steeds worden de ploegen afgelost........ik denk dat ik of Rémon morgen even een kijkje gaat/gaan nemen.
En Ton het was zeker veeeeeeeeel water....ik was zeikensnat ;D