Tja.. Ik heb nog niet een pager meegemaakt die er slechter op werkt hoor.. Op oplaadbare accu's.
Ik neem de term batterij altijd maar aan omdat als ik begin over accu's denken ze wel eens dat ik het over die vierkante dingen uit een auto heb.
En trouwens.. dan kan je nagaan hoelang mijn pagers wel niet werken op een alkaline..
ik werk bijna sinds het begin met accu's.. Van het merk/type GP, 800mAh voor AAA en 1800mAh voor AA.
En dat laadstation..? Dat is voor de brandweerman kennelijk ontzettend belangrijk. Maar is het dat voor de fabrikant ook? In feite ben je gewoon een afnemer van hun product, iets dat ze gewoon verhandelen met hier en daar een aanpassing door Getronics. Een "normale" gebruiker zal deze eis niet zo snel stellen, lijkt mij.
Dat zou misschien een reden kunnen zijn waarom ze zo'n laadstation niet maken.
De pager zal niet slechter functioneren met een spanningsverschil van 0,3 V. Vaak zijn zulke specs wat overdreven opgezet om niet op een grens te zitten want dan kan een gebruiker weer snel klagen.. immers rollen ze van de lopende band en zal er altijd een tolerantie zijn.
Maar misschien maken ze ook wel geen laders omdat het slechts 10 luttele seconden kost om even een batterijtje te vervangen. Maar daar wil blijkbaar niemand iets van weten.