En weer zou de politie het niet goed hebben gedaan, kunnen die het in de ogen van een aantal mensen hier het ooit wel goed doen?
Er zal vast goed zijn nagedacht over de manier waarop deze criminelen tot stoppen gedwongen konden worden. Daarbij zullen alle tot dan toe genomen maatregelen zijn overdacht en ook de (mogelijke) gevolgen.
Feit is dat er een auto op de vlucht slaat, om welke reden dan ook. (de heren zullen vast meer op hun kerfstok hebben dan die paar liter benzine gezien hun vluchtgedrag).
Moet de politie dan meteen maar stoppen met achtervolgen als er grotere risico's worden genomen door de vluchtende auto? Dan weet ik wel hoe er nog vaker getankt gaat worden, overvallen gepleegd enz. Neem wat risico en de achtervolgende politie stopt!
Dat is nu juist niet de bedoeling lijkt me, dan worden de criminelen beloond voor gevaarlijk rijgedrag, en kunnen ze hun gang gaan.
De politie moet doen wat ze kunnen om dit soort idioten van de weg te halen. Schieten is op een drukke weg geen optie, dus moet er wat anders gebeuren. Deze keer is voor een file gezorgd, met (helaas) verschrikkelijke gevolgen voor een onschuldige passant. Zoiets bedenk je niet, dat gebeurt nu eenmaal al hoe spijtig dit voor alle betrokkenen ook is.
Net als na de overval op Brinks enige maanden terug, zeg ik ook nu weer dat er door hogerhand eens geluisterd moet worden naar de agenten op de weg. Ze moeten andere middelen krijgen die beter werken. Dan hoeven er geen files gecreerd te worden maar kun je de criminelen anders pakken. Dat kost een aantal Euro's dat ben ik me bewust, maar dat moeten we er voor over hebben. Dan maar wat minder naar de Grieken, we kunnen het geld hier wel gebruiken denk ik!
Ik kan me behoorlijk opwinden over mensen die staan te schreeuwen dat de politie het weer eens heeft gedaan. Wat die ook doen, het is nooit goed, wat ze ook doen. Sterkte voor de betrokken agenten.