Veiligheid van incidentfotografen; wel of geen hesje?

Auteur Topic: Veiligheid van incidentfotografen; wel of geen hesje?  (gelezen 33560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #80 Gepost op: 11 juni 2013, 14:40:30
Ik heb zo ie zo altijd een vestje bij me. Trek ik vooral aan bij inzetten in het donker, om zichtbaar te zijn. En bij grotere inzetten, om zichtbaar te zijn voor het publiek en hulpdiensten, om binnen de afzetting foto`s te maken. Omdat er altijd mensen zijn die denken "Goh hij mag het, dan mag ik het ook"

Ik heb trouwens een een donkergroen vest. Ook op de voorkant staat Fotograaf.





Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #81 Gepost op: 11 juni 2013, 17:03:38
Citaat van: noordernieuws link=msg=1172376 date=1370949202
Hoe snel trekken jullie een hesje aan bij een incident (standaard of alleen bij snelwegen enz)?
Welke kleur hesje heeft dat hesje?
Zou je eerder toegelaten worden bij een incident met een hesje?
Geel RWS hesje bij incidenten op wegen waarvan ik acht dat het veiliger is mét hesje dan zonder. Dat dan wel bij incidenten óp straat, zoals grote (provinciale) wegen en snelwegen. Niet in een of andere afgezette straat in het 30 km/u gebied.

Wordt je eerder toegelaten? Nee. Je wordt hooguit weggestuurd als je geen hesje draagt op de grote (provinciale) weg en snelweg. Bij incidenten op rustiger wegen, bij een afzetting enzovoort helpt een hesje niet om eerder toegelaten te worden.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #82 Gepost op: 11 juni 2013, 17:12:52
Bij het wegfietsen trek ik mijn fluorescerende jas (oranje Tricorp jas, duur maar erg goed spul) aan. Dit doe ik overigens bij elk incident, of het nou een buitenbrandje is of een industriebrand.

In de zomer, als mijn jas te warm is, trek ik alleen een hesje aan.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #83 Gepost op: 12 juni 2013, 00:39:19
Citaat van: Rufes link=msg=1172411 date=1370954430
Ik heb zo ie zo altijd een vestje bij me. Trek ik vooral aan bij inzetten in het donker, om zichtbaar te zijn. En bij grotere inzetten, om zichtbaar te zijn voor het publiek en hulpdiensten, om binnen de afzetting foto`s te maken. Omdat er altijd mensen zijn die denken "Goh hij mag het, dan mag ik het ook"

Ik heb trouwens een een donkergroen vest. Ook op de voorkant staat Fotograaf.




Waarom kies je voor een donkere kleur hesje? Je geeft zelf aan dat je in het donker zichtbaar wilt zijn en dan bestel je z'n hesje?  :o Misschien geld het niet voor jou hoor maar de laatste tijd valt het me op dat steeds meer mensen blauwe hesjes aanschaffen omdat diegene met een perskaart dit ook hebben..... :-X
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #84 Gepost op: 12 juni 2013, 00:43:10
Er zit toch duidelijk verschil tussen de PERS hesjes van de PPK en de gewone blauwe hesjes die iedereen bij de bouwmarkt kan kopen? Neem aan dat een doorsnee agent daar wel verschil tussen kan maken bij het lint.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #85 Gepost op: 12 juni 2013, 01:18:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1172663 date=1370990590
Er zit toch duidelijk verschil tussen de PERS hesjes van de PPK en de gewone blauwe hesjes die iedereen bij de bouwmarkt kan kopen? Neem aan dat een doorsnee agent daar wel verschil tussen kan maken bij het lint.
Ja mee eens....Maar waarom een blauw hesje aantrekken als je een hesje voor de veiligheid wil aandoen.....
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #86 Gepost op: 12 juni 2013, 16:06:25
Omdat geel en groen etc. vaak door hulpdiensten worden gebruikt, dan word je daar ook sneller voor aangezien. ;)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #87 Gepost op: 12 juni 2013, 17:35:30
Citaat van: lennard link=msg=1172799 date=1371045985
Omdat geel en groen etc. vaak door hulpdiensten worden gebruikt, dan word je daar ook sneller voor aangezien. ;)

blauw ook.....   Voorlichters, plotters, verbindingen, en logistiek...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #88 Gepost op: 12 juni 2013, 17:43:14
Citaat van: lennard link=msg=1172799 date=1371045985
Omdat geel en groen etc. vaak door hulpdiensten worden gebruikt, dan word je daar ook sneller voor aangezien. ;)
Ben in spijkerbroek en jas, samen met een pieper en een portofoon nog nóóit aangekeken als agent. Ja, één keer. Dat was een klein jochie, dat telt dan niet mee :p


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #89 Gepost op: 12 juni 2013, 18:53:14
Ach, van de week nog op slippers en in de korte broek met een van een collega geleend hesje geholpen bij een aanrijding verkeer te regelen. Niemand die er raar van op keek :).

Een hesje trek je aan voor zichtbaarheid. Bij kleine incidenten weet ik echt wel wie collega's zijn en wie niet. Bij grotere incidenten kijk ik wel naar de kleding. Ik heb liever dat je geel of oranje aantrekt voor de zichtbaarheid dan dat je blauw of zwart doet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein