Gebruilk van de BAG voor navigatie

Auteur Topic: Gebruilk van de BAG voor navigatie  (gelezen 17178 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 31 oktober 2011, 10:50:21
De buurhulpverleningsregio heeft enige jaren geleden ook een soortgelijk incident gehad.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31504

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #31 Gepost op: 31 oktober 2011, 10:59:51
  • Binnenkort -begin 2012- beginnen we daarom met de BAG, zoals wettelijk is voorgeschreven. De hulpdiensten hebben uitstel gekregen van invoer (oorspronkelijk: 1 juli 2010) omdat de invoer te snel was gesteld ten opzichte van de implementatie bij of in plaats van BridGIS en GMS.De verwachting is dat dit soort dodelijke fouten minder snel vooorkomt als er niet tientallen instanties infrastructureel basismateriaal verzamelen maar slechts 1: de BAG.

Ah, hebben ze het aan jullie zo verkocht?  ;D

Wist je dan ook dat de gemeenten er zelf nog helemaal niet klaar voor waren op 1 juli en dat zij uitstel hebben gekregen tot 1 november om de BAG-GBA-koppeling goed op orde te krijgen? Dus zelfs als de hulpdiensten er klaar voor waren geweest, hadden de meeste gemeenten op 1 juli waarschijnlijk niet de juiste en complete gegevens aan kunnen leveren....
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2011, 17:04:28
Beste mensen,

Een aantal van jullie kennen mij persoonlijk. Jullie weten dus ook waar ik werkzaam ben en in welke hoedanigheid. Uit privacy overwegingen hou ik dit heel kort, maar even het volgende:

Er is onomstotelijk vastgesteld dat dit vervelend incident niets te maken heeft gehad met de handelswijze van de MKA noch de AHV.

Desondanks hebben de betrokken hulpverleners het hier zwaar mee gehad maar zijn op een voortreffelijke wijze intern opgevangen.

Uiteraard is er ook aandacht voor de familie van het slachtoffer

Ik hoop dat ik hiermee het gespeculeer nu in de kiem smoor.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:30:38
Zoekende ambulance baart SP zorgen
door TVGelderland op 31 okt 2011

Zoekende ambulance baart SP zorgen
Samen sterk in de hulpverlening!

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #34 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:56:54
Tendentieuze pers en berichtgeving baart mij dan weer zorgen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 2 november 2011, 12:26:26
Het is een prima zaak om de aanrijtijden regelmatig tegen het licht te houden en daarin ook de gebruikte systemen in te betrekken. Het is alleen wel een kwalijk iets om de incidentele gevallen zo op te blazen, wat dat betreft is de pers als een groep hongerige wolven.
Dat wil niet zeggen dat ik de situatie in / van Wageningen wil bagataliseren. De familie blijft achter met een onbeschrijflijk verdriet en de betrokken hulpverleners moeten dit ook weer een plekje zien te geven.
Geloof niet alles wat je denkt.

rooster

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #36 Gepost op: 4 november 2011, 15:37:55
Het is inderdaad onmogelijke om alle straten uit je hoofd te kennen(kende ze vroeger ook niet ook al denkt men van wel, en daar komt bij straat vinden is 1 nummer vinden is 2e)). Ambu personeel worden vaak ook op andere posten gezet en ook met VWS kun je in een totaal ander gebied terecht komen. Wat mij wel op valt is dat City gis je vaak de gekste wegen aanwijst om bij een incident tekomen. Gezond verstand gebruiken is en basis aanrijroutes naar wijken zijn van belang om te weten. Ik zelf rij vaak in het buiten gebeid van Groningen City gis is dan onnauwkeurig van bepaling van het huisnummer de GBK(gemeentelijkebasiskaart/kadasterkaart) is zeer nauwkeurig, Hij laat precies de vormen van gebouwen/huizen zien(incl bijgebouwen) met een huisnummer er . Altijd correct! deze kent ook zand paden, fietspaden, bos, schuren, water, sloten enz enz ens hellaas kun ik de City hiet niet aan koppelen, misschien handig??? ook kunnen wij sinds kort een sataliet kaart aanzetten, was 1 keer erg handig bij het zoeken naar en persoon die gevallen was in het bos!!.

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 4 november 2011, 20:18:06
Het is inderdaad onmogelijke om alle straten uit je hoofd te kennen(kende ze vroeger ook niet ook al denkt men van wel, en daar komt bij straat vinden is 1 nummer vinden is 2e)). Ambu personeel worden vaak ook op andere posten gezet en ook met VWS kun je in een totaal ander gebied terecht komen. Wat mij wel op valt is dat City gis je vaak de gekste wegen aanwijst om bij een incident tekomen. Gezond verstand gebruiken is en basis aanrijroutes naar wijken zijn van belang om te weten. Ik zelf rij vaak in het buiten gebeid van Groningen City gis is dan onnauwkeurig van bepaling van het huisnummer de GBK(gemeentelijkebasiskaart/kadasterkaart) is zeer nauwkeurig, Hij laat precies de vormen van gebouwen/huizen zien(incl bijgebouwen) met een huisnummer er . Altijd correct! deze kent ook zand paden, fietspaden, bos, schuren, water, sloten enz enz ens hellaas kun ik de City hiet niet aan koppelen, misschien handig??? ook kunnen wij sinds kort een sataliet kaart aanzetten, was 1 keer erg handig bij het zoeken naar en persoon die gevallen was in het bos!!.
Begrijp ik het goed dat jullie op het city gis scherm geen GBKN kunnen aanzetten? Dat is bij ons namelijk wel zo en al zo lang wij het systeem gebruiken. Voor zover ik weet is dat bij andere diensten ook zo.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #38 Gepost op: 5 november 2011, 15:55:55
Begrijp ik het goed dat jullie op het city gis scherm geen GBKN kunnen aanzetten? Dat is bij ons namelijk wel zo en al zo lang wij het systeem gebruiken. Voor zover ik weet is dat bij andere diensten ook zo.
Die ken ik ook niet hoor..... zit er bij ons niet op, of ik ben al 3 jaar oblivious....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Ommema

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #39 Gepost op: 6 november 2011, 14:24:27
in Gldmidden hebben we de GBKN kaarten pas sinds mei. Ik wist dit toentertijd ook niet, maar als de MKA de GBKN kaarten bv al wel gebruikt is het een kwestie van een nieuwe update uitvoeren met de GBKN erbij. Gewoon jullie Gis beheerder laten laten bellen met Citygis. Begin dec komt er weer een update heb ik begrepen.

Sommige van jullie hebben ook satelliet kaarten? Kunnen jullie hier een plaatje van posten?
Ben zeer geïnteresseerd.

Groetjes