Henk,
Het artikel gaat over "de binnenvaart".
Jij hebt het over "drenkelingen".
De binnenvaart zou bij mijn weten beter moeten weten. Maar ik ben ook een potentiele drenkeling welke nog nooit van dr leven een reddingsvest aan heeft gehad. (geloof ik ).
Precies, soms zijn er bij binnenvaarders zelfs geen reddingsvesten aan boord. En toen we vroegen waarom de KLPD ze niet aan had was dat omdat de reddingsvesten naar vis stonken.
Het artikel gaat over binnenvaarders, dat slaat op Joost zijn opmerking dat het verzekerings- en ARBO technisch gevolgen kan hebben. Ik denk dat als het voor binnenvaarders verplicht is ("werken aan het water") dat zeker ook geldt voor mensen die redden op het water.
Van deze tak spring ik op de volgende, dat we iemand letterlijk in een reddingsvest moeten hijsen omdat men niet weet hoe het werkt. Bij je hebben ergens in een luik is niet genoeg.
Ik vertel tegenwoordig standaard het volgende verhaal aan watersporters (allemaal potentiele drenkelingen): als u een reddingsvest aan heeft als u te water raakt, vind ik u sneller dan dat u ergens hier dood op de bodem ligt doordat u blijft drijven en kunnen we allemaal -hoogstwaarschijnlijk U ook - weer snel naar huis.
Ik zag op het journaal een trotse vader in een sloepje met een jochie van een jaar of twee op zijn schoot aan de rand van de kuip, zonder een zwemvest aan.
Als ik dat tegenkom zijn ze aan de beurt. (dat lijkt me wel een leuk joch wat u daar heeft en toch heeft ie geen zwemvast aan, daar berijp ik niets van
)
Henk
Henk