GRIP 1 Ontruiming ivm verdachte koffer op station Amstel - Amsterdam 01-11-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Ontruiming ivm verdachte koffer op station Amstel - Amsterdam 01-11-2011  (gelezen 4385 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
p2kflex
10:01:25 01-11-11GROUP-1HV 1 ASSISTENTIE POLITIE (+Inc.net: 1+) , Station Amsterdam Amstel JULIANAPLEIN 1 Station ASD [ OVDN NET01 ASW ]
0101219BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Willem (Lichtkrant)
0101204BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OVD Noord Spoed)
0101200BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Willem (TS)


Twitter KLPD: Woordvoering #ontruiming #Amsterdam #Amstel wordt gedaan door politie #AmsterdamAmstelland


Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
VERDACHTE KOFFER: AMSTELSTATION ONTRUIMD

Het Amstelstation wordt op dit moment ontruimd. Er staat een verdachte koffer.

Ook op Twitter zijn er veel meldingen dat de station wordt ontruimd. Twitteraars melden ook dat de treinen stilstaan en het station niet in mogen rijden.

Reizigers die nog op het station waren zijn via de achterzijde van het Amstelstation naar buiten geleid.

Het KLPD, dat over de stations in Nederland gaat, bevestigt de ontruiming. De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) is naar het station gestuurd om de koffer te onderzoeken.

LATER MEER
http://www.at5.nl/artikelen/70719/amstel-station-wordt-ontruimd


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
NS meldt op de site:
Utrecht Centraal-Amsterdam C
Dinsdag 1 November 10:04

Oorzaak
Rond Amstel rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Verwachting

Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies

Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amsterdam C reizen via Hilversum.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
p2kflex
10:10:09 01-11-11GROUP-1HV 1 ASSISTENTIE POLITIE (+Inc.net: 1+) (GRIP: 1) , Station Amsterdam Amstel JULIANAPLEIN 1 Station ASD [ SLB ACPK OIO HOVD1 HOVD2 COH ]
GRIP 10100106BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (BvD)
GRIP 10100108BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Alle vrijwilligers Spoed)
GRIP 10100118BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Kazernetechniek)
GRIP 10100759BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Piket AC)
GRIP 10100763BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OIO piket - Officier Informatie en Opschaling)
GRIP 10101052BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOVD Vrije instroom)
GRIP 10101058BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOvD)
GRIP 10101059BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Voorlichting)
GRIP 10101304BRW Amsterdam - Amstelland (BrOn L+B) (Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading)
GRIP 10102661BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Coördinator Copi)
GRIP 10102662BRW Amsterdam-Amstelland (Milieudienst Amsterdam)
GRIP 10102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Toch wel opmerkelijk op twitter: Valerie Notenboom (@Valetwiet)

Bizar! Op weg naar college loop ik langs eenzame koffer met 'bom' erop geschreven. Ik meld het toch maar even. Nu ligt alles plat.#Amstel
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
En we worden steeds verder weggedreven op het station #Amstel


@BramStr
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Mysterieus koffertje op het Amstelstation omsingeld door politie (@Phinzent -volgens mij-)


http://lockerz.com/s/152304569
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Citaat
Station Amsterdam Amstel ontruimd
Laatste update:  1 november 2011 10:30 info Bekijk op de kaart
AMSTERDAM - Trein- en metrostation Amsterdam Amstel is dinsdagochtend ontruimd om een verdachte koffer.

Dat meldt de politie. Een politiewoordvoerder kon de situatie nog niet nader toelichten. Ook de duur van de ontruiming is nog onbekend.

De Nederlandse Spoorwegen (NS) melden op de website te verwachten dat de verstoring van het treinverkeer rond 12.00 uur is verholpen.

Op het traject tussen Amsterdam Muiderpoort en Duivendrecht rijden tot die tijd geen treinen. Ook het metroverkeer is gestremd, meldt stadsvervoerder GVB.

Volgens stadzender AT5 is de Explosieve Opruimingsdienst onderweg om het verdachte pakket (foto) te onderzoeken. Ook is de brandweer uit voorzorg met spoed uitgerukt.

Meer informatie volgt zo snel mogelijk.
Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2656229/station-amsterdam-amstel-ontruimd.html


Even offtopic: Hoe moeilijk is het om Explosieven Opruimingsdienst te spellen? Ik zag dit gisteren ook al in diverse artikelen voorbij komen  ::)
Senior GGP / Oost-Brabant


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
At5 is live met cameraploeg:

http://wwitv.com/tv_channels/6599.htm
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Ik snap dat ze in dit geval niet anders kunnen dan het station te ontruimen. Maar zoals meestal in dit soort gevallen zal er vast wel weer niks aan de hand blijken te zijn. Ik denk dat er toch echt harder zal moet worden opgetreden tegen personen die het leuk vinden dit soort grappen uit te halen. Dit is al zo vaak voorgekomen dat het treinverkeer stilgelegd moet worden en altijd is het zelfde patroon zichtbaar, misschien kan het preventief werken als mensen weten dat er minimumstraf staat op het uitvoeren van dit soort acties. En dan echt een zware straf, wanneer het tenminste een persoon is die niet psychisch gestoord is.