Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 213380 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 12 februari 2016, 10:15:02
Haha geweldig,  wij worden dit jaar nog geschoold en uitgerust:p
Oh das zeker mooi. En ook wel logisch want de BE had ze al.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #281 Gepost op: 12 februari 2016, 12:09:30
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405785 date=1455205813
Zo zijn er nog veel meer financieringsbronnen te verzinnen, voor nieuwe geweldsmiddelen. Ook kan de invoering van uitschuifbare wapenstokken desnoods worden beperkt tot de grote steden voor kostenbeperking.

Wat een verschrikkelijk onzinnige opmerking, alsof ze in de grote steden persé het meeste profijt hebben van de wapenstok. Ik heb in de randstad gewerkt, maar nog nooit zo vaak de wapenstok moeten gebruiken als in de (buiten)regio waar ik nu werk.
Nee, alles of niks. Geen onderscheid gaan maken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 12 februari 2016, 15:01:49
Citaat van: silque link=msg=1405975 date=1455275370
Wat een verschrikkelijk onzinnige opmerking, alsof ze in de grote steden persé het meeste profijt hebben van de wapenstok. Ik heb in de randstad gewerkt, maar nog nooit zo vaak de wapenstok moeten gebruiken als in de (buiten)regio waar ik nu werk.
Nee, alles of niks. Geen onderscheid gaan maken.

Absoluut,  100% mee eens. De Randstad....duhhh.. Nederland is groter dan alleen de grote steden! Kom maar eens langs om 04.30 uur bij een tentfeest.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Mister81

• Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #283 Gepost op: 28 februari 2016, 22:31:59
Ik denk dat we er van uit moeten gaan dat hij voorlopig niet ingevoerd gaat worden en we het moeten blijven doen met de korte lat 😖 Dus als je straks ergens samen met een kmar collega optreed staat hij met zn uitschuifbare stok en jij als diender met je gummi lat 🤔 En daarbij is hwt voor de boa nu de trend om geweldsmiddelen in te nemen (zoals de wapenstok van handhaving Amsterdam Zuidoost in december 2015 ingeleverd moest worden)
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #284 Gepost op: 28 februari 2016, 23:58:10
Citaat van: Mister81 link=msg=1409572 date=1456695119
Ik denk dat we er van uit moeten gaan dat hij voorlopig niet ingevoerd gaat worden en we het moeten blijven doen met de korte lat 😖
Is dat zo'n ramp? In het geval van de wapenstok betekent wachten nog geen achteruitgang, ook niet ten opzichte van...
Burgers zijn bijv. niet afgelopen jaren dikkere jassen gaan dragen waardoor de lat minder hard aankomt. Misschien is de lat zelfs wel effectiever geworden met de klimaatsverandering  ;D

Citaat van: Mister81 link=msg=1409572 date=1456695119
Dus als je straks ergens samen met een kmar collega optreed staat hij met zn uitschuifbare stok en jij als diender met je gummi lat 🤔
Sorry maar ik mis hier je punt. Samenwerking zal er heus niet stroever van lopen. Daarnaast blijven de verschillen tussen de politie en Kmar altijd daar godzijdank  ::)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #285 Gepost op: 29 februari 2016, 08:22:13
Citaat van: LSPD link=msg=1409588 date=1456700290
Is dat zo'n ramp? In het geval van de wapenstok betekent wachten nog geen achteruitgang, ook niet ten opzichte van...
Burgers zijn bijv. niet afgelopen jaren dikkere jassen gaan dragen waardoor de lat minder hard aankomt. Misschien is de lat zelfs wel effectiever geworden met de klimaatsverandering  ;D

Je hebt kennelijk nog nooit de korte lat vast gehouden. Te kort en te weinig slagkracht. De uitschuifbare wapenstok is een stuk langer en komt harder aan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #286 Gepost op: 29 februari 2016, 09:41:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1409616 date=1456730533
Je hebt kennelijk nog nooit de korte lat vast gehouden. Te kort en te weinig slagkracht. De uitschuifbare wapenstok is een stuk langer en komt harder aan.
Ik weet dat 'ie beter is.. Maar ik zei ook helemaal niet dat die huidige dingen goed waren, weet ik veel. Maar ze worden er in ieder geval niet slechter op, of met de dag minder geschikt voor het werk.

Hierdoor vind ik dat je bij jezelf moet nadenken in hoeverre dit prioriteit zou moeten krijgen bij de mensen die de begroting maken.

Om heel eerlijk te zijn zou ik er ontzettend van opkijken als in deze tijd de uitschuifbare wapenstok alle aandacht zou krijgen. Ik solliciteer met 4000 anderen voor slechts 192 plekken op de academie   :-\

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #287 Gepost op: 29 februari 2016, 10:01:23
Citaat van: LSPD link=msg=1409634 date=1456735313

Ik solliciteer met 4000 anderen voor slechts 192 plekken op de academie   :-\
Wellicht off-topic, maar dat is echt geen geen raar aantal. Zijn genoeg sollicitaties in het bedrijfsleven met 1000 sollicitanten voor 4 plekken. Gewoon in jezelf geloven en beter zijn dan de rest  O0
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 29 februari 2016, 11:32:42
Citaat van: LSPD link=msg=1409634 date=1456735313
Ik solliciteer met 4000 anderen voor slechts 192 plekken op de academie   :-\

Dit is nooit anders geweest op een paar Opstelten klassen na. En dat resultaat was ook bedroevend.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #289 Gepost op: 1 maart 2016, 00:31:34
Ik heb van de week een uitschuifbare wapenstok van een Belgische collega vastgehad en ik moet zeggen, het is wel een fijn ding zeg! Hij moest wel erg lachen dat we (voor hun doen) vreselijk luxe en moderne systemen in de auto hebben, maar nog wel met zo'n ouderwetse "matrak" uit een tekenfilm lopen...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.