Uitschuifbare wapenstok

Auteur Topic: Uitschuifbare wapenstok  (gelezen 213375 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 14 april 2016, 19:49:19
Frank, je verzint nu problemen die er niet zijn  ???. Een lange stok hebben we al (die ook prima werkt). Helaas is de regelgeving zo dat deze niet gebruikt mag worden tenzij... Daardoor heeft het geen zin om ze in de auto te leggen op een paar plekken in Nederland na.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 14 april 2016, 19:58:22
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1419016 date=1460656012
even weer realistisch on-topic: de marktconsultatie van de wapenstokken is gestart!het doel is om nog voor het eind van 2016 een aanbesteding uitgeschreven te hebben en een winnaar te hebben gekozen  O0
Dat klinkt goed. Welke wapenstokken worden nu precies overwogen? Er zijn namelijk nogal wat uitschuifbare wapenstokken te koop, die snel verbuigen, of zelfs breken, als er tegen een hard oppervlak wordt geslagen. Dat geldt ook voor dure uitschuifbare wapenstokken van beroemde merken.

En de wapenstokken moeten niet kapot gaan, als er per ongeluk mee tegen een muur of hek wordt geslagen, of tegen straatstenen, als er een slag mist, tijdens een aanhouding.
Ik stem links.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 14 april 2016, 22:05:35
Iedereen die betrokken is bij de selectie en aanschaf van de nieuwe wapenstok, nodig ik vriendelijk uit, om vrijblijvend mee te praten in deze forumdiscussie. Dat kan natuurlijk ook anoniem.

De overheid kan op die manier gratis profiteren van de kennis, ervaringen en ideeën, die aanwezig zijn bij hulpdiensten. En bij geïnteresseerden daarbuiten, die zich daarvoor belangeloos willen inzetten, uit idealisme of interesse.

Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat deze forumdiscussie de uiteindelijke beslissing over de nieuwe wapenstok moet beïnvloeden. Maar mogelijk kan die discussie wel een vruchtbare en inspirerende uitwisseling opleveren van informatiebronnen, inzichten en argumenten.

Dat kan mogelijk leiden tot een betere keuze van de nieuwe wapenstok, en uiteindelijk tot een doelmatiger inzet van de politie, en tot minder misdaad. Uiteindelijk gaat het om de bescherming van vaak kwetsbare slachtoffers.

Die forumdiscussie over de nieuwe wapenstok kan wellicht ook bijdragen aan een betere samenwerking en meer begrip tussen landelijke beleidsmakers en uitvoerende ambtenaren. En mogelijk draagt die forumdiscussie ook bij tot verkleining van de kloof tussen overheid en burgers.

Er is veel kennis verborgen in de samenleving. De overheid slaagt er steeds beter in om die kennis te ontsluiten, en om die samenwerking te cultiveren. Internet helpt daarbij. Wisdom of crowds.
Ik stem links.

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 15 april 2016, 00:16:45

De KMar stok!  Benowi Camlock,  ik meen Duitse fabrikant.
Erg over te spreken,  zowel over de degelijkheid en werking van de stok,  als over het draaibaar en verstelbare holster.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 15 april 2016, 09:54:59
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1419019 date=1460656702
Dat klinkt goed. Welke wapenstokken worden nu precies overwogen? Er zijn namelijk nogal wat uitschuifbare wapenstokken te koop, die snel verbuigen, of zelfs breken, als er tegen een hard oppervlak wordt geslagen. Dat geldt ook voor dure uitschuifbare wapenstokken van beroemde merken.

En de wapenstokken moeten niet kapot gaan, als er per ongeluk mee tegen een muur of hek wordt geslagen, of tegen straatstenen, als er een slag mist, tijdens een aanhouding.

Het is een markt consultatie, de politie nodigt de markt dus uit om hun te adviseren wat er beschikbaar is, wat de ontwikkelingen zijn en wat de prijzen globaal zijn. Daarna wordt er pas een aanbesteding gestart en zal er getest worden.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 15 april 2016, 10:51:12
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1419075 date=1460706899
Het is een markt consultatie, de politie nodigt de markt dus uit om hun te adviseren wat er beschikbaar is, wat de ontwikkelingen zijn en wat de prijzen globaal zijn. Daarna wordt er pas een aanbesteding gestart en zal er getest worden.
Is hierover ook overleg met top-experts op dit gebied van buitenlandse politieorganisaties? Die geven mogelijk meer objectieve adviezen dan fabrikanten. Bijvoorbeeld inkopers en onderzoekers op dit gebied in de EU en de VS. Die experts kunnen kostenbesparend worden geraadpleegd via email en video-conferenties.
Ik stem links.

tdmjohnny

• Forum gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 15 april 2016, 12:47:22
Pffffff...wordt een beetje moe van je Frankie...

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #317 Gepost op: 15 april 2016, 13:03:22
Citaat van: tdmjohnny link=msg=1419114 date=1460717242
Pffffff...wordt een beetje moe van je Frankie...
Ach joh, hij durft tenminste. En wellicht dat een groot deel van zijn ideeën niet mogelijk zijn, af en toe heeft hij leuke toevoegingen. Ik waardeer zijn posts en hij heeft lef!

Out of the box denken heet dat   O0
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 15 april 2016, 13:31:00
Citaat van: R.3144 link=msg=1419045 date=1460672205

De KMar stok!  Benowi Camlock,  ik meen Duitse fabrikant.
Erg over te spreken,  zowel over de degelijkheid en werking van de stok,  als over het draaibaar en verstelbare holster.

De Bonowi Camlock EKA kan later eventueel uitgerust worden met een afneembaar dubbel zijhandvat. Dat opzetstuk is afgeleid van de Rapid Rotation Baton. Bonowi noemt dat handvat een Defence Adapter.

http://www.bonowishop.de/index.php/einsatzmittel-1/schlagstoecke/camlock-eka/defense-adapter-fuer-eka-teleskopschlagstock.html

De Rapid Rotation Baton heet ook wel EMS-Leicht. Die bijzondere wapenstok wordt volgens de Duitse website van Bonowi gebruikt door onder andere de Duitse Politie in Niedersachsen en Sachsen-Anhalt.
Ik stem links.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 15 april 2016, 13:43:05
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1419087 date=1460710272
Is hierover ook overleg met top-experts op dit gebied van buitenlandse politieorganisaties? Die geven mogelijk meer objectieve adviezen dan fabrikanten. Bijvoorbeeld inkopers en onderzoekers op dit gebied in de EU en de VS. Die experts kunnen kostenbesparend worden geraadpleegd via email en video-conferenties.

Dat is al Gebeurd: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-340380.pdf

Ff wat meer onderzoek doen dan alleen maar YouTube filmpjes kijken  ::)