Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?

Auteur Topic: Welke voertuigen gaan eruit bij Gooi en Vechtstreek, ivm bezuinigingen?  (gelezen 124743 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Arie Muller @vonklinkenhoven
Goede berichten uit veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek.Nek uitsteken voor herstel vertrouwen. Veel werk maar begin gemaakt!

Vrijwilligers hebben nagenoeg geen vertrouwen meer in management G&V, Bestuur (burgemeesters) ziet schijnbaar de noodzaak en geeft management een dringende opdracht: herstel het vertrouwen!  Nou ik ben benieuwd wat we nu weer voor cultuurshit gaan krijgen #onherstelbaarbeschadigd
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Citaat van: Evert25 link=msg=1252432 date=1395317766
Ja de burgermeester van Huizen heeft ook niks te klagen want Huizen krijgt gewoon een nieuwe 4x4 bij huizen is alleen de hv verdwenen dus vind bullshit om zo te reageren Blaricum heeft wel behoorlijk wat rietendaken.
Maar ja moet gewoon een x goed fout gaan en wie is dan de gebeten hond????
Die naam Fons klinkt me toch bekend in de oren...... iets met 2006, schipholbrand en aftreden....
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Uitgerust! link=msg=1266781 date=1399902639
Arie Muller @vonklinkenhoven
Goede berichten uit veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek.Nek uitsteken voor herstel vertrouwen. Veel werk maar begin gemaakt!

Vrijwilligers hebben nagenoeg geen vertrouwen meer in management G&V, Bestuur (burgemeesters) ziet schijnbaar de noodzaak en geeft management een dringende opdracht: herstel het vertrouwen!  Nou ik ben benieuwd wat we nu weer voor cultuurshit gaan krijgen #onherstelbaarbeschadigd
Tja, gezien de meningen die ik inmiddels gehoord heb van diverse brandweermensen vanuit G&V hebben ze een uitdaging. :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brandkranen weg als bezuiniging
.

WEESP - Zo'n 20 tot 30 brandkranen in Weesp worden weggehaald. Een bezuinigingsmaatregel.

In de hele regio wordt er gekeken naar mogelijkheden om te bezuinigen op de brandweer.
Gaat spannend worden, eerste uitruk met TS2, opgevolgd door de TS4. En meteen een langer stuk om je waterwinning op orde te gaan brengen. Waar ligt de logica?


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Citaat van: Peter71 link=msg=1268719 date=1400526216
Gaat spannend worden, eerste uitruk met TS2, opgevolgd door de TS4. En meteen een langer stuk om je waterwinning op orde te gaan brengen. Waar ligt de logica?

Daar waar "deskundigen" gaan denken dat de waterwinning met dezelfde mensen vanaf open water net zo snel gaat als vanaf een ondergrondse brandkraan?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Citaat van: kens62 link=msg=1268831 date=1400555833
Daar waar "deskundigen" gaan denken dat de waterwinning met dezelfde mensen vanaf open water net zo snel gaat als vanaf een ondergrondse brandkraan?

Nee joh, we halen eerst de brandkranen weg, dan komen we erachter dat dit problemen opleverd. Geen nood dan kopen we toch tankwagens, ohja ff personeel opleiden. Ondertussen is Weesp wel van de kaart geveegd door brand...... #weklooienmaarwataanzondervisie
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Uitgerust! link=msg=1268973 date=1400597861
Nee joh, we halen eerst de brandkranen weg, dan komen we erachter dat dit problemen opleverd. Geen nood dan kopen we toch tankwagens, ohja ff personeel opleiden. Ondertussen is Weesp wel van de kaart geveegd door brand...... #weklooienmaarwataanzondervisie
2 man op de SIV, dan komt de back-upTS met nog eens 4 man. Die moeten waterwinning gaan regelen, ook voor de SIV, maar het kan dus gebeuren dat de eerste brandkraan een flink eind verderop zit en je dus behoorlijk wat slanglengtes zult moeten gaan gooien. Volgens mij ga je echt personeel te kort komen. Moet je gaan opschalen naar middelbrand, wellicht naar grote brand. Waar blijft de bezuiniging.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Bijzonder, een brandkraan kost (in Hollands Midden) zo'n €28,- per jaar dus de bezuiniging per jaar is ongeveer €840,-. Een schijntje dus.

Ik ga er trouwens vanuit dat de brandkranen niet weg worden gehaald (dit kost ongeveer €1000,-) maar dat er bij renovatie brandkranen niet terug worden geplaatst.

Maar wie heeft details.


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
 Brandweervrijwilligers 't Gooi dreigen op te stappen
21 mei 2014 20:26 | laatste update: 21 mei 2014 20:31


HILVERSUM De brandweervrijwilligers in de regio Gooi en Vechtstreek zijn het zat: ze worden naar eigen zeggen niet serieus genomen. Een groot deel zegt zelfs op te willen stappen als er geen verandering optreedt.

"De werksfeer is ver te zoeken en de vrijwilligers zijn de autonomie over hun eigen post volledig verloren", schrijft de Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers in een rapport.

Volgens de vrijwilligers wordt er niet naar hun geluisterd. "De indruk wordt gewekt dat inspraak mogelijk is, maar in de praktijk vaart het management zijn eigen koers en zien wij niets terug van onze inbreng", aldus één van de vrijwilligers. Een groot van hen zegt zich dan ook niet meer te kunnen identificeren met 'hun' brandweer.

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/143876/Brandweervrijwilligers+t+Gooi+dreigen+op+te+stappen#.U3z5F7gW3tI.facebook