Slechte communicatie is misschien nog wel dramatischer voor een veiligheidsregio dan het weghalen van de voertuigen, als je het immers goed onderbouwd valt het m.i. goed te verklaren. Maar ik weet niet of jij ervan op de hoogte bent wat er intern is gecommuniceerd naar het personeel. Misschien niks, maar misschien was alles ook al wel bekend voordat de pers erover schreef. Ik weet het niet...
Binnen de VRU wordt er wel de nodige informatie intern verstrekt. Ik hoop alleen dat ze zich daar straks niet mee in de vingers gaan snijden.........
Ik hoef als burger niet alles te weten, maar als een burgemeester (in dit geval van Weesp) met de claim komt dat alles in orde is en er een brandweerwagen van AA paraat staat en de eigen TS niet vaak meer de gemeeente uit hoeft, lijkt het mij duidelijk dat daar uitleg over nodig is.
Mbt de wagen uit AA: dat was altijd al zo. Alleen trok men eerst de eigen regio leeg voor men AA belde. Blijft dus de vraag of er wijzigingen zijn in de onderlinge afspraken of beroept de burgemeester zich op jaren oude afspraken?
Mbt de TS buiten de eigen gemeente: voorziet de burgemeester minder middel/grote branden in de regio of zijn er andere alarmeringvoorstellen gekomen? Dit terwijl de beste man roept dat men in Weesp, in dit geval al bij middelbrand, kan rekenen op steun uit Muiden en Wijdemeren. Gelden die afspraken dan maar een kant op?
Oftewel. Zijn uitspraken roepen meer vragen op dan het antwoorden geeft. Wees dan gewoon duidelijk en geef een goede uitleg.