Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011

Auteur Topic: Groot waterongeval (persoon te water) Katerveerdijk - Zwolle 08-11-2011  (gelezen 10861 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #40 Gepost op: 9 november 2011, 19:07:36
Is het ook niet bijzonder dat de brandweerman de borstcompressies uitvoert ipv het ambu personeel? Deze lijken mij toch beter geschoold?

Volgens mij moet een brandweerman dat standaard kunnen. Hier in Rotterdam-Rijnmond word reanimatiecursus gegeven omdat brandweer hier standaard mee rijd naar een reanimatie.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 9 november 2011, 19:18:15
Iedere brandweerman/vrouw in Nederland krijgt reanimatie tijdens zijn opleiding, dat zit gewoon in de opleidingsstof. Soms heb je het jaren niet nodig, en zo in ene sta je voor een reanimatieklus. Een paar weken geleden hadden wij hier nog een inzetje voor een reanimatie, patient heeft het overleeft. O0


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #42 Gepost op: 10 november 2011, 20:46:08
Deze is zo gebouwd als HV/WO dat dit voertuig ook Duikers kan vervoeren.

Heerde heeft de WO uit Elburg in gebruik omdat deze opgeheven is. Waarom deze hier niet is geweest weet ik niet.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Reactie #43 Gepost op: 10 november 2011, 22:56:09
Heerde heeft de WO uit Elburg in gebruik omdat deze opgeheven is. Waarom deze hier niet is geweest weet ik niet.

deze staat niet standaard in heerde in de karzenen
Volg me ook op twitter @112mani


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #44 Gepost op: 17 november 2011, 11:44:32
Afgezien van het feit of het fotograferen wel of niet kan als je kijkt naar de reden van de inzet; de brandweer zal (hoe tegenstrijdig dat eigenlijk ook is bij zelfdoding) blij zijn dat er wel media aandacht is geweest. Kijk eens hoe snel de persoon gevonden is (binnen 30 minuten) en dat in een grote rivier. Toevalstreffer of niet, hopelijk opent dit toch de ogen van de politiek... duikteams buiten spel zetten kan levens kosten. We weten niet hoelang de persoon al in het water heeft gelegen, maar als er direct gebeld was na het springen en de persoon was binnen 30 minuten gevonden (Zoals nu het geval was), dan was reanimatie misschien nog zinvol geweest. Juist dit soort dingen bewijzen de nut van duikteams. De afweging om dit wel in de media te brengen was voor mij dus ook het laten zien wat voor uitzonderlijk werk de duikteams hebben verricht met de vondst van de persoon in de IJssel.

Nogmaals, ik wil geen discussie starten of het fotograferen bij een zelfdoding wel of niet kan; in de regel kan dat gewoon niet. Ik heb dus ook geen zin om daar hier over te discussieren, maar dat mag ook niet van het beheer en dat is OK. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


brwmanmartijn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #45 Gepost op: 17 november 2011, 12:43:52
Zie ik het nu goed dat er op de achtergrond terwijl er een persoon gezocht, gevonden en gereanimeerd wordt, doodleuk iemand doorgaat met zijn hengeltje uitwerpen?
bij hoeveel minuten zie je dat ik kan het niet zien
Reanimatie-Aed en Bhv-er


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #46 Gepost op: 17 november 2011, 19:01:58
bij hoeveel minuten zie je dat ik kan het niet zien
2:18 en 3:19 zie je ze echt staan, dat hele stuk tussendoor kom je ze een paar keer tegen, zelfs 1 X met een agent er naast.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.