Het zit als ik het goed heb zo in elkaar: Visser kon geen verlengde Mercedes onderstellen meer meer krijgen van de gebruikelijke leverancier (ik neem aan Binz?) dus moesten ze op zoek naar een ander verlengd onderstel, en alleen Miesen krijgt deze onderstellen nog aangeleverd.
Mercedes heeft daarbij tegen Miesen gezegd dat alle merktekens van Mercedes aan de buitenkant van het voertuig verwijderd moeten zijn (de reden waarom dit zo is, is bij mij onbekend).
Visser heeft voor Utrecht de auto's bij Miesen besteld, alleen Miesen levert kant en klare ambulances af en geen kale onderstellen. Amstra is de officiële importeur van Miesen in Nederland dus ze gaan dacht ik vanaf Amstra naar Visser toe en die bouwt vervolgens achterin het interieur en levert de ambulances aan Utrecht.
Hele gecompliceerde situatie, omdat Utrecht zo gehecht is aan zijn lage Mercedessen en Visser als leverancier daarvan
Ik ben degene die als eerste op dit forum heeft gemeld dat Binz was gestopt met de levering van de chassis'
ik vond een zweeds bericht van de leverancier aldaar, die verklaarde dat binz de verleng winkel sluit en dat ze overgingen naar de Miesen ambulances.
Miesen krijgt geen onderstellen aangeleverd, ze zijn de enige die deze auto zelf verlengen vanaf tekening tot eindproduct.
Mercedes gaf alleen Binz toestemming voor de aanpasingen en deze mochten dan ook gewoon de ster voeren, net als huis tuner AMG. De rest van de tuners of carosserie bedrijven krijgt geen toestemming voor aanpassingen en mag daardoor geen ster of emblemen voeren.
Ik denk toch dat de kale miesen direct vanaf Miesen Bonn naar Visser Leeuwarden gaat, wat moet Amstra met een kale carosserie waar ze zelf niets aan hoeven te doen, en waar ze ook nog eens geen plek voor hebben want de parkeerplaats bij Amstra Geldermalsen is al zo klein. Van Bonn duitsland naar brabant en dan naar Leeuwarden......denk t niet.
Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg. Ik vind het vreemd dat Visser geen reclame maakt voor deze ambu, er staat niets op de site. Geen foto geen gegevens niets. je zou toch zeggen dat zoiets een week vooraf al klaar is.
Mijn vraag was waarom ik niets meer van het ''visser5'' project hoor, geen promotie berichten of nieuwsberichten op de visser site.
Maar aan chauf van Ravu kon me daar ook nog niet echt een antwoord opgeven
Weer een raadsel erbij voor de lage e-classe ambu's