Leraar na ingrijpen vechtpartij in klas door politie gearresteerd en afgevoerd

Auteur Topic: Leraar na ingrijpen vechtpartij in klas door politie gearresteerd en afgevoerd  (gelezen 13233 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Dat wist ik (nog) niet. Bizar eigenlijk, standaard politie op school.
Kan ik daaruit afleiden dat er in eerste instantie part. beveiliging ingezet is, maar dat dit niet voldoende is gebleken? Dus dat men na bepaalde incidenten heeft besloten dat er een agent moet ''posten''?

Dat durf ik niet te zeggen, misschien dat de "oudere" Amsterdamse diender daar antwoord op kunnen geven. Het bestaat iig al een jaar of 7/8. Het idd gekomen na een bepaald aantal incidenten op die scholen. Het zijn over het algemeen ROC's. Op die scholen gebeurd nu nagenoeg niks meer.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Bij ons op het ROC had je tot 2 jaar geleden maar 3 beveiligers. De problemen waren vooral: soft- en harddrugs, diefstal, mishandelingen, vechtpartijen en bedreigingen met steek of vuurwapens. Nu worden leerlingen gebruikt die de opleiding beveiliging of brugjaar landmacht/Kmar doen, als beveiligers en staan er nu zo'n 10 a 15 man sterk onder begeleiding van de 3 beveiligers die we eerst hadden. Ook komen er elke dag motoragenten en agenten in burger langs om de boel in de gaten te houden. Resultaat: Sinds begin van de zomer is het super rustig, dus het werpt z'n vruchten af  O0


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Bij ons op het ROC had je tot 2 jaar geleden maar 3 beveiligers. De problemen waren vooral: soft- en harddrugs, diefstal, mishandelingen, vechtpartijen en bedreigingen met steek of vuurwapens. Nu worden leerlingen gebruikt die de opleiding beveiliging of brugjaar landmacht/Kmar doen, als beveiligers en staan er nu zo'n 10 a 15 man sterk onder begeleiding van de 3 beveiligers die we eerst hadden. Ook komen er elke dag motoragenten en agenten in burger langs om de boel in de gaten te houden. Resultaat: Sinds begin van de zomer is het super rustig, dus het werpt z'n vruchten af  O0

Maar moet je eens kijken wat dat kost. Elke dag motoragenten en collega's in burger. Wie gaat dat weer betalen.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Maar moet je eens kijken wat dat kost. Elke dag motoragenten en collega's in burger. Wie gaat dat weer betalen.

De beveiligers kosten 100 euro per maand per persoon omdat ze daar stage lopen, een schrijntje. Maar de agenten ja dat is niet geweldig, alhoewel, ik vermoed dat de agenten zowel op motor als in de auto een surveilleer-route hebben en de school ook daaronder valt, kan dat kloppen ? Tenzij er niks bijzonders is rijden ze altijd door naar de Amsterdamse Poort richting de Flier terug.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
De beveiligers kosten 100 euro per maand per persoon omdat ze daar stage lopen, een schrijntje. Maar de agenten ja dat is niet geweldig, alhoewel, ik vermoed dat de agenten zowel op motor als in de auto een surveilleer-route hebben en de school ook daaronder valt, kan dat kloppen ? Tenzij er niks bijzonders is rijden ze altijd door naar de Amsterdamse Poort richting de Flier terug.

Dat zou idd kunnen kloppen dat het is opgenomen in het standaard openingsrondje. Dit gebeurd aan meerdere wijkteams, weet ik. Hoe het zit aan de Flier weet ik ook niet precies, aangezien ik daar verweg van zit.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Hoofd basisschool met dood bedreigd

Schooldirectrice met dood bedreigd

NIEUWEGEIN -  Een 18-jarige vrouw uit Nieuwegein is vrijdag aangehouden, nadat ze de directrice van de basisschool van haar zusje met de dood had bedreigd.

De vrouw was boos omdat haar 8-jarige zusje door de directrice zou zijn mishandeld, zo meldt RTV Utrecht. Het meisje had tussen de middag verteld over een incident op haar school. Daarop ging de 18-jarige vrouw samen met enkele familieleden verhaal halen. Tijdens de verhitte discussie die ontstond, werd het schoolhoofd meerdere malen met de dood bedreigd. Ze heeft daar direct aangifte van gedaan.

De vrouw kon ’s avonds aangehouden worden, toen ze met haar zusje op het politiebureau aangifte kwam doen van de vermeende mishandeling. Na verhoor is ze met een dagvaarding naar huis gestuurd.

Het is het tweede incident in korte tijd op een school in Nieuwegein. Afgelopen woensdag werd de adjunct-directeur van het Anna van Rijn College opgepakt, nadat de ouders van een 13-jarige leerling aangifte van mishandeling hadden gedaan. De jongen zou door de man zijn vastgepakt en op de gang gezet, volgens de school nadat hem zeker tien keer was gevraagd het klaslokaal te verlaten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10920651/__Directrice_school_met_dood_bedreigd__.html?sn=binnenland


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Onbegrip over politieoptreden

AMSTERDAM -  Directeur Geert Popma van het Anna van Rijncollege in Nieuwegein is vol onbegrip over het politieoptreden op zijn school, afgelopen week.
 Dat zegt hij in de NRC. Afgelopen woensdag werd een adjunct-directeur van de school door de politie meegenomen en uren in een cel gezet omdat hij een leerling uit de klas had verwijderd.

„Ik begrijp het niet, ik waardeer het niet”, zegt Popma. De politie kwam in actie nadat een ouder een klacht had ingediend omdat zijn zoon met harde hand uit de klas was gezet na een vechtpartij. „Ik vind het nogal beschadigend om voor het oog van de school de autoriteit van die school af te voeren”, laat Popma weten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10922074/__Onbegrip_over_politieoptreden__.html?sn=binnenland


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Ik persoonlijk kan me heel goed vinden in de reactie van de directeur.


sylvester1986

  • Gast
Ik persoonlijk kan me heel goed vinden in de reactie van de directeur.
Idem dito O0


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
+1  ;)