Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011

Auteur Topic: Politie pakt activisten op bij intocht Sint - Dordrecht / Amsterdam 11 en 12-11-2011  (gelezen 24150 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Maar in het algemeen, ben ik van mening dat, we/men hierover zich wel druk moet maken.
Op het moment dat men/wij dit niet meer doen, "zij" gaan bepalen wat "wij" wel en niet meer mogen.

Heel eerlijk gezegd mag de politiek van mij hier over ook iets gaan roepen.   Ondanks het "maar" een kinderfeest is.  

Maar juist door je (= algemeen, niet jij persoonlijk) druk er over te maken, ga je mee in wat je niet wilt: Het verstoren van een Kinderfeest.
Er zijn maar een paar mensen die deze drukte veroorzaken en hoe minder gehoor die vinden, hoe minder het het eigenlijke feest verstoort. Bovendien zal men dan ook minder geneigd te zijn om er mee door te gaan.
(Ik wil dus niet zeggen dat men maar gehoor moet geven aan wat deze kleine groep wil, maar wat ze juist willen is aandacht. En die moet je ze niet geven....)

Daarom ben ik juist blij dat de politiek zich er niet mee bemoeit, dat is allemaal aandacht die het niet verdiend.

Citaat
De slavernij-periode heeft ook zijn positieve keerzijde.
Hadden de mensen die nu in vrijheid (mits ze zich aan de regels houden) kunnen protesteren anders niet in een onderontwikkeld land met een lage welvaart moeten leven? Nederland is een van de koloniale landen die het beste hebben gezorgd voor de landen die ze destijds gekolonaliseerd hebben.
De welvaart op de Antillen, Indonesië en ook Suriname zou stukken minder zijn zonder alle Nederlandse inbreng. Vooral naar de Antillen zijn tot op de dag van vandaag gigantische bedragen gegaan.
Hiermee praat ik de slavernij en de kolonisering niet goed.
Maar is nu zo langzamerhand de tol niet betaald?
Daarnaast, je praat over 3 en meer eeuwen geleden!!

Dit is geschiedkundig wel erg kort door de bocht.
De slavernij en kolonisatie periode zijn 2 verschillende dingen, waarbij de laatste feitelijk tot 1950-70 duurde. (Dus zeker niet 3 eeuwen geleden.)
Bovendien is het een mythe dat Nederland beter (of slechter) was voor zijn Koloniën dan andere landen.

We zullen nooit weten of die landen en hun bewoners er nu beter of slechter voor zouden staan als het geen Koloniën waren geweest. (Dat is een interessante discussie, maar dat is te veel off topic. :) ) Bovendien is een deel van de welvaart in Nederland ook te danken aan diezelfde Koloniën en hebben wij daar ook zeer veel in waarde weggehaald.

En qua tol betalen, dat is nu juist waar het (in het algemeen, niet specipiet...) niet om gaat. Het gaat vooral om erkenning voor de slachtoffers en hun nabestaanden van de misstanden uit die tijd, en het erkennen dat Nederland daar ook een verantwoording in heeft..

Maar goed, dat neemt niet weg dat ik je punt over de traditie van het Sinterklaas feest wel begrijp. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Excuses aan Kusje.

Het 2e citaat is afkomstig uit deze post en dus niet zijn mening:
De slavernij-periode heeft ook zijn positieve keerzijde.
Hadden de mensen die nu in vrijheid (mits ze zich aan de regels houden) kunnen protesteren anders niet in een onderontwikkeld land met een lage welvaart moeten leven? Nederland is een van de koloniale landen die het beste hebben gezorgd voor de landen die ze destijds gekolonaliseerd hebben.
De welvaart op de Antillen, Indonesië en ook Suriname zou stukken minder zijn zonder alle Nederlandse inbreng. Vooral naar de Antillen zijn tot op de dag van vandaag gigantische bedragen gegaan.
Hiermee praat ik de slavernij en de kolonisering niet goed.
Maar is nu zo langzamerhand de tol niet betaald?
Daarnaast, je praat over 3 en meer eeuwen geleden!!

Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Iedereen heeft het recht om trots te zijn op zijn of haar afkomst.
Of je nu uit Suriname, Aruba,Sint Maarten of voormalig Nederlands Indië komt ...

Als je "boos" bent waardoor je naast zwart ook oranje, geel, en paars als piet wil zien omdat alleen zwart wel heel erg als dienaar is kan je je roots (mooi nederlands woord) ook op andere manieren eren dan doelbewust provoceren.
Laat die Jongens en meisjes lekker Kwanzaa gaan vieren.
In het grote voorbeeldland de US of A bedacht door mensen met als reden:"to give Blacks an alternative to the existing holiday and give Blacks an opportunity to celebrate themselves and history, rather than simply imitate the practice of the dominant society."
Ik zie wel voordelen. Nog een feest er bij in december om de economische crisis aan te pakken.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
"De videobeelden van Miss Kitty Balker's camera"
(mevrouw die ook is aangehouden wat was te zien in het filmpje van Frank Buis, van At5)

De videobeelden van Miss Kitty Balker's camera
geupload door MissKittyShow
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
ANTI ZWARTE PIET BETOGERS BIJ OCCUPY OP DE DAM
 door frankbuisAT5 op 20 nov 2011
'DAG VAN DE VERONTWAARDIGING'
OP DE DAM VANDAAG.
Samen sterk in de hulpverlening!

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
De oplossing van dit enorm grote probleem:
Het ene jaar een Negroide Sinterklaas en witte pieten en het volgende jaar een Witte klaas en zwarte pieten 98uiye

Jongens, waar hebben we het over, een jarenlange traditie in Nederland. Kinderen (van welke huidskleur dan ook) hebben er geen moeite mee, waar hebben we het over??

Als het een bepaalde bevolkingsgroep niet aanstaat is dat jammer. Het is in dit land nu eenmaal een kwestie van geven en nemen. Laat dit stukje traditie dan bij het nemen horen....
Hoe vaak moeten we niet aanpassen aan tradities en gebruiken van andere bevolkingsgroepen? Dat wordt over het algemeen ook gedaan zonder protesten, omdat we tolerant zijn. Laten we dan ook tolerant zijn wat deze traditie betreft. (zwarte piet is overigens zwart doordat hij door de met roet besmeerde schoorsteen komt en niet van geboorte zwart van kleur is mij altijd verteld O0)

(hoe zit het met de kerstman en zijn rendieren, is de pvdd nog niet in aktie voor de lange werkuren van de rendieren??)

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Wou toch wel erg graag dit filmpje met jullie delen.

Dominee Gremdaat - Beledigen
Freude am Fahren

Kusje

• Senior gebruiker
Hoe vaak moeten we niet aanpassen aan tradities en gebruiken van andere bevolkingsgroepen?

Te vaak.

Hoe vaak moeten we niet aanpassen aan tradities en gebruiken van andere bevolkingsgroepen? Dat wordt over het algemeen ook gedaan zonder protesten, omdat we tolerant zijn.

Is dat echt zo?
Is het niet omdat we anders discriminerend bezig zouden zijn in de ogen van de linkse, wollendragende medemens.  

Zijn we straks ook tolerant als ik (als vrouw) met een hoofddoekje om moet lopen, misschien een burka?   Of staat de Nederlandse man dan op of is deze dan "tolerant".   Men is niet tolerant  maar men is bang om uit gemaakt te worden voor een racist.

Ik moet het al accepteren dat ik geen hand krijg van een moslim omdat ik vrouw ben waarom voel ik me daar niet goed bij?  Waarom wordt er wel begrip getoond voor de moslim maar niet voor mijn gevoel?   Ik voel me dan echt minderwaardig.   Iemand (mannen) daar bij stil gestaan?
Waarom wordt dit tolerant genoemd?  

Mijn werkgever heeft het over respect:  maar waar is het respect voor mij gebleven van de moslim   waarom moet ik wel respect hebben voor hem?    

En ik durf te wedden dat zwarte piet gaat verdwijnen uit respect voor de personen die zwarte piet niet wilen, deze heeft geen respect voor ons.

Waar is hun tolerantie?

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Gelukkig kan het ook anders  :)

Vandaag mochten we Sinterklaas en twee oude vertrouwde 'ouderwetse' Zwarte Pieten naar een school transporteren die bekend staat als een zogenaamde 'zwarte school'. Ongeveer 3 blanke kinderen op een leerlingenbestand van zo'n 80 kinderen. Maar de kinderen waren allemaal even blij en opgetogen over de komst van Sint en zijn Pieten, of ze nu groot, klein, blank, zwart, geel rood of paars waren, ze wilden een leuk feest vieren !

En met een glimlach op de lippen kon ik aanschouwen hoe diverse moeders mét hoofddoek Sinterklaas opgetogen de hand schudden. Mss komt het toch ooit nog goed met Nederland  O0
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

brandweerman511

• Forum gebruiker
waar eindigt dit jongens? eerst moeten de negerzoenen afgeschaft worden omdat mijne heertjes zich gediscrimineert voelen. nu het sinterklaarfeest? wat word de volgende stap ******
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam