of wil het vuurvliegje als goed nederlander weer het braafste jongentje van de klas zijn.
tuurlijk is er verschil tussen hoe het gaat en hoe het hoort. taalgebruik is lokaal verschillend en kan dus voor de een als storend overkomen wat voor de ander normaal gebruik is. Het feit dat het zo wordt uitgezonden verdiend alleen maar lof zodat duidelijk is dat er van censuur geen sprake is.
en wat betreft het brandje zonder helm blussen misschien geeft dat meer aan dat ze hun kwaliteit goed inschatten en het materiaal gebruiken als het nodig is en niet alleen maar omdat een burocraat vindt dat het moet.
Beste Rick (ik zal je geen rickje noemen),
Nee ik hoef niet het braafste jongetje van de klas te zijn, en ik ben dat ook zeker niet. (Anders had ik ook niet bij de brandweer gezeten.
)
Als hagenees hoef je me echt niet te vertellen dat elke streek een ander taalgebruik heeft.
Ik vind het jammer dat jij, zonder mij te kennen, direct zo'n mening over mij neerzet.
Voor wat betreft jouw opmerking over een brand blussen zonder helm op, dat slaat echt als een tang op een varken. Maar misschien kan je dat begrijpen als je zelf bij de brandweer zit
Deze opmerking heeft niets te maken met kwaliteit, het heeft bij ons er mee te maken dat we aan onze eigen veiligheid denken. En dat heeft er mee te maken dat op oudejaarsavond vuurwerk gegooid wordt. (ja ook naar brandweermensen)
Dat is niet iets wat door een bureaucraat is bedacht, maar door mensen uit de praktijk.