GRIP 2 Zeer grote brand (distributiecentrum) Vredeweg - Zaandam 19-11-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (distributiecentrum) Vredeweg - Zaandam 19-11-2011  (gelezen 34425 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

MachiaveIIi

• Forum gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 19 november 2011, 21:37:19
Op het filmpje van RTVNH zie je op een gegeven moment een John Deere Gator rijden met een Dixie toilet achterop. Is deze van de Zaanstreek of komt deze uit Amsterdam?

Schuimpie

• Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 19 november 2011, 21:44:44
Op het filmpje van RTVNH zie je op een gegeven moment een John Deere Gator rijden met een Dixie toilet achterop. Is deze van de Zaanstreek of komt deze uit Amsterdam?

dat is de gator van Amsterdam-Amstelland.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #82 Gepost op: 19 november 2011, 22:02:33
Kennemerland, 5 stuks

Foto: Peter van Wijk

Zie hier de kleding van VRK fotograaf, volgens mij is er 1 nu ook in Zaandam aanwezig.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

Raoul

• Forum gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 19 november 2011, 22:19:54
ken nog een korps waarbij de fotograaf beschikt over een blusjas
is gedaan als herkenbaarheid

Brandweer Zuid-Limburg, 3 stuks, Zie onder andere de website : Foto en Videoteam Brandweer Zuid-Limburg

Joey112Uden

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #84 Gepost op: 19 november 2011, 22:27:41
Weg hier nog steeds compleet afgezet, het was complete chaos nu blijft de politie eindelijk staan met een wagen! Maar moet zeggen dat dit slecht geregeld is, en nou ken ik de regels etc etc en hoe het werkt, maar deze afzetting is echt een ramp!

Sorry als ik dit hier niet mocht plaatsen dan op voorhand mijn excuus, maar wilde het wel even gezegd hebben :)
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 19 november 2011, 22:31:21
Grote brand in bedrijfsverzamelgebouw Zaandam
Laatste update:  19 november 2011 19:16 info Bekijk op de kaart

ZAANDAM - In een bedrijfsverzamelgebouw aan de Vredeweg in Zaandam woedt zaterdag een grote brand.

Er is sprake van forse rookontwikkeling. Volgens een politiewoordvoerster zijn er geen gewonden gevallen. Voor zover bekend waren er geen mensen in het bedrijfspand aanwezig toen de brand uitbrak.

Rond 19 uur woedt de brand nog steeds en deze wordt zelfs groter. Het blussen zal zeker de hele nacht gaan duren, aldus de politie. De gemeente Zaanstad blijft inwoners adviseren ramen en deuren dicht te houden.

''Er zijn geen gevaarlijke stoffen gemeten en er is geen asbest aangetroffen, maar ook gewone rook kan voor irritatie zorgen.'' Mensen met ademhalingsklachten kunnen terecht bij de plaatselijke huisartsenpost, adviseert de gemeente.

De grote brand die sinds zaterdagmiddag 13.00 uur woedt is mogelijk aangestoken. De politie heeft een Russisch sprekende man aangehouden op verdenking van brandstichting.

De man kwam tijdens de bluswerkzaamheden met ademhalingsmoeilijkheden het brandende complex uitgelopen. Hij is verzorgd door ambulancepersoneel, waarna de politie hem heeft meegenomen naar het bureau waar hij wordt ondervraagd over zijn betrokkenheid bij de brand.

Huurders
De beheerder van het bedrijvencomplex vertelde op Radio Noord-Holland dat de brand werd ontdekt door huurders die aan het laden en lossen waren.

Ze kwamen op de brandlucht af en zagen door een reeds openstaande deur dat er twee dozen met onbekende inhoud in brand stonden.

Kantoren
In het brandende complex, dat voorheen in gebruik was als distributiecentrum van Albert Heijn, zijn meerdere bedrijven gevestigd. Een deel is in gebruik als kantoren. Het pand wordt ook gebruikt voor opslag.

Voor zover bekend liggen er geen gevaarlijke gevaarlijke stoffen in opgeslagen. De brandweer verricht voortdurend metingen. Er zijn geen grote concentraties gevaarlijke stoffen gemeten.

Blussen
Meerdere brandweerkorpsen uit de hele regio zijn al de hele middag bezig met blussen. De brandweer kon het vuur aanvankelijk alleen van buiten bestrijden in verband met de rookontwikkeling binnen.

De brandhaard bevindt zich aan de voorzijde van het pand, concludeert de brandweer op basis van waarnemingen uit een politiehelikopter. Getracht wordt de achterzijde te behouden.

Afgesloten

In het begin van de avond waren nog steeds twee afritten van de snelweg A8 afgesloten om hulpdiensten de ruimte te geven. Ook de omgeving van het bedrijfsverzamelgebouw blijft afgezet.

Bron: NU

Firepeet

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #86 Gepost op: 19 november 2011, 22:32:34
hier een filmpje van het peloton van Kennemerland dat onderweg is vanaf UGS naar Vredeweg:

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ik krijg dit filmpje niet ingevoegd. Hoe doe ik dat?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 19 november 2011, 22:34:11
Ik krijg dit filmpje niet ingevoegd. Hoe doe ik dat?
Je gebruikt de verkeerde link. Deze werkt wel:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RwqIZF7syDo#!
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker

Joey112Uden

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #89 Gepost op: 19 november 2011, 23:05:02
GemZaanstadGemeente Zaanstad

Om 23.00 uur heeft de brandweer het sein brand meester gegeven voor de #brand op de #Vredeweg in #Zaandam.
343 Forever in our Hearts Gone but not Forgotten