Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 273454 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

• HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #240 Gepost op: 27 november 2011, 16:27:59
contourbelijning?

;)

Voilŕ:

Nu is ie wel compleet, denk ik (op het kenteken na, dan wel  ;D).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #241 Gepost op: 27 november 2011, 16:32:24
Voilŕ:

Nu is ie wel compleet, denk ik.

Nou weet ik het niet zeker maar is het niet de bedoeling dat er alleen een lijntje gebruikt wordt en dan ook alleen maar als contour? (dit is dus teveel van het goede)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 27 november 2011, 16:40:23
Ik dacht gelezen te hebben dat de stippen door streepjes vervangen gingen worden. Het gaat dus (indien waar) wel degelijk om een onderbroken lijn. Of alle contourlijnen dat krijgen - geen idee...

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #243 Gepost op: 27 november 2011, 16:50:19
Ik dacht gelezen te hebben dat de stippen door streepjes vervangen gingen worden. Het gaat dus (indien waar) wel degelijk om een onderbroken lijn. Of alle contourlijnen dat krijgen - geen idee...
Hier 3 nieuwe foto's van de (Vernieuwde) Tigis. Hij heeft inmiddels reflecterende striping op op de zijkanten zitten. Ook is op het zijraam de tekst: "ambulancezorg fryslân" geplaatst. En LET OP! Het kenteken is veranderd in 38-SPK-1.

Regio: Friesland
Dienst: UMCG Ambulancezorg  
Standplaats: Sneek
Roepnummer: 02-136
Merk en type: Mercedes Benz Sprinter
Kenteken: 38-SPK-1
Bijzonderheden: Striping aangebracht & tekst "ambulancezorg fryslân" aangebracht.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #244 Gepost op: 27 november 2011, 16:50:55

Je kunt best eens gelijk hebben, ik weet het niet. Iemand die uitsluitsel kan geven?

EDIT: Bernt heeft zojuist wat foto's geplaatst. Verklaart dus een hoop. (het zijn korte streepjes die bijna op een lijn lijken)
Mijn fout om te denken dat het een lijn was, komt misschien ook door gezichtsbedrog.

Misschien dat je toch nog even moet kijken, ik denk dat als je de contourlijn laat doorlopen onder de reflectoren in de bumper dat het mooier lijkt en dan dat stuk naar boven weglaat (op de bumper).

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 27 november 2011, 17:01:45
Ik dacht gelezen te hebben dat de stippen door streepjes vervangen gingen worden.  

Dat klopt idd. De stippen worden strepen.
Ik zou alleen daar waar oranje zit ook de streepjes in die kleur doen. De contourmarkering gaat in principe niet on de verlichting heen. Loopt tot de lichtunit en stopt dan en gaat er onder/boven weer verder.

FD,

Die Touran ziet er goed uit. Echter ga ik toch eerder voor die K1600GT, zeker nu ik afgelopen vrijdag te horen heb gekregen dat ik naar een andere functie ga en daar op een zware motor moet rijden.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #246 Gepost op: 27 november 2011, 17:05:52
Sterker nog, de reflectie mag aan de achterzijde officieel niet eens wit zijn en zou (van horen zeggen) nu ook rood moeten worden. (Net als in België)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #247 Gepost op: 27 november 2011, 17:16:48
Duidelijk, heren. Dus eigenlijk is het zij-aanzicht alleen maar wit (of geel, zoals op de ambu te zien is) en de achterkant rood.
Dat komt het plaatje dan ook meer ten goede denk ik. Ik was er al minder blij mee (over).  ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #248 Gepost op: 27 november 2011, 17:18:10
Dat klopt idd. De stippen worden strepen.
Ik zou alleen daar waar oranje zit ook de streepjes in die kleur doen. De contourmarkering gaat in principe niet on de verlichting heen. Loopt tot de lichtunit en stopt dan en gaat er onder/boven weer verder.

FD,

Die Touran ziet er goed uit. Echter ga ik toch eerder voor die K1600GT, zeker nu ik afgelopen vrijdag te horen heb gekregen dat ik naar een andere functie ga en daar op een zware motor moet rijden.

Gauw maar bestellen dan!  :P

FlyingDutchman

• Senior gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 27 november 2011, 17:39:46
Duidelijk, heren. Dus eigenlijk is het zij-aanzicht alleen maar wit (of geel, zoals op de ambu te zien is) en de achterkant rood.
Dat komt het plaatje dan ook meer ten goede denk ik. Ik was er al minder blij mee (over).  ;)
OK, kan ik in een volgende versie nog wel meenemen. Zal even duren...

@dielangemotormuis: over dat zware motor rijden,  "moet"  >:( of "mag"  098uo ?  ;)