Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 271100 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #330 Gepost op: 29 december 2011, 15:39:11
Zo ziet hij er vele male opvallender uit. Dat moet een ieder toch met mij eens zijn. Zeker de (politie)motorrijders onder ons.

@FD: Heeft Jan je nog gevraagd om een foto op te sturen van je nieuwe ontwerp.  ;D


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #331 Gepost op: 29 december 2011, 16:02:55
Hij heeft hem gezien voordat ik hem plaatste.  998765
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #332 Gepost op: 29 december 2011, 16:04:57
OK, OK, omdat er zo aangedrongen wordt  ;)



Foto van de Huijsmans website gebruikt als basis, met toestemming (met dank en groeten aan Jan Broertjes van Huijsmans),
maar door mezelf bewerkt om te tonen hoe het er misschien uit had kunnen zien om aan dielangemotormuis' kritiek tegemoet te komen.

Ik heb de bestaande striping voorop gewoon iets consequenter op de nog zwarte kuipdelen en witte tank toegepast, en nog wat extra
(niet in de BZK-striping voorkomende) attentievlakken op de koffers gebruikt.
Ook heb ik de op sommige/vele? dienstmotoren voorkomende driehoeken op het voorpatscherm even toegevoegd (maar ik merk nu pas: misschien verkeerd om?).

Dit is géén foto van een echt voorkomende motor. Bewerkt met GIMP 2.0.
Met het voorspatbord, de koffers en onderkuip kan ik het wel eens zijn. De tank is overdreven, want die uitsparingen zijn voor je knieen, dat valt dus alleen op als je er niet op zit.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #333 Gepost op: 29 december 2011, 16:10:51
De tank is overdreven, want die uitsparingen zijn voor je knieen, dat valt dus alleen op als je er niet op zit.
Niet helemaal. In fend-off maakt deze streep hem net nog iets zichtbaarder.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #334 Gepost op: 29 december 2011, 16:16:59
Zo ziet hij er vele male opvallender uit. Dat moet een ieder toch met mij eens zijn. Zeker de (politie)motorrijders onder ons.

@FD: Heeft Jan je nog gevraagd om een foto op te sturen van je nieuwe ontwerp.  ;D

Lange ik ben het 1000% met je eens dit is vele malen beter.

Hij heeft hem gezien voordat ik hem plaatste.  998765

Wat vond hij ervan en gaat hij proberen dit erdoor te krijgen ?

Met het voorspatbord, de koffers en onderkuip kan ik het wel eens zijn. De tank is overdreven, want die uitsparingen zijn voor je knieen, dat valt dus alleen op als je er niet op zit.

Misschien kan het op de tank wel in een dikker materiaal worden uitgevoerd zodat het minder snel slijt en dan heb je een win win situatie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #335 Gepost op: 29 december 2011, 16:19:36
Met het voorspatbord, de koffers en onderkuip kan ik het wel eens zijn. De tank is overdreven, want die uitsparingen zijn voor je knieen, dat valt dus alleen op als je er niet op zit.
Niet helemaal. In fend-off maakt deze streep hem net nog iets zichtbaarder.
Deze toepassing had ik over het hoofd gezien, maar wegen kosten en baten wel tegen elkaar op?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #336 Gepost op: 29 december 2011, 16:26:58
[...] maar wegen kosten en baten wel tegen elkaar op?
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat de kosten voor goede fluorescerende folie niet te verwaarlozen zijn. Dit geldt natuurlijk ook voor de reflecterende strepen op de onderkuip. Daartegenover staat dat de baten vermoedelijk ook niet te verwaarlozen zijn. Je valt door het smalle profiel als motoragent sowieso al minder op dan met een auto...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #337 Gepost op: 29 december 2011, 16:37:59
Wil ik toch de kanttekening maken dat het wenselijker is om een auto in fend-off te zetten dan een motor. Als er iemand tegenaan knalt word een motor een ongeleid projectiel, bij een auto is dit minder. Bovendien zal een motor eerder weggehaald worden voor begeleiding ambu, waardoor er toch een auto voor in de plaats gezet moet worden.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #338 Gepost op: 29 december 2011, 16:40:08
Dat is allemaal waar. In de (relatief zeldzame) gevallen van motor in fend-off kàn het dus een beetje helpen.  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #339 Gepost op: 29 december 2011, 23:39:21
Wil ik toch de kanttekening maken dat het wenselijker is om een auto in fend-off te zetten dan een motor. Als er iemand tegenaan knalt word een motor een ongeleid projectiel, bij een auto is dit minder. Bovendien zal een motor eerder weggehaald worden voor begeleiding ambu, waardoor er toch een auto voor in de plaats gezet moet worden.

Tsja ... als een ambu als eerste ter plaatse is gaat die ook in fend-off voor een veilige werkplek. Buffer wordt door een 2e voertuig overgenomen.
Met een Politiemotor/motorambu lijkt me dat het niet veel anders is.
Ik zie liever een motor als buffer dan geen buffer als ik op de betreffende rijbaan rij.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.