Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270646 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #650 Gepost op: 14 mei 2013, 19:32:53
Inmiddels ook een nieuwe Transporter (spiksplinternieuw, vers van HONAC) gezien met de oude striping  :-X :(

Dat gaat dus niet meer uitmaken... Men heeft de keus gemaakt om de secundaire striping te laten vervallen, dus iedere medewerker die in een (voormalig) semi-herkenbaarvoertuig reed gaat nu volledig opvallend rijden... Leuk uit te leggen als een politiebusje volgas wegrijdt bij een AMOK-situatie... Dat er slechts een huismeester in zat, dat maakt niet uit...  :-X

Dat betekent dus dat HONAC ze nu nog 'oud' afleverd en er in de korpsen wordt bijgestickerd?  ::)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #651 Gepost op: 28 mei 2013, 22:27:34
Kan melden dat ik de voertuigen al moet aanleveren met de nieuwe striping en zo ter keuring moet aanbieden.
Alle brandweerwagens die , ik sinds maart aflever hebben de nieuwe contourmarkering.
Voor elk voertuig moet ik een nieuwe tekening opvragen. De 31e wordt de eerste haakarm Scania volgens de nieuwe norm gestriped.
Moet zeggen, het komt de zichtbaarheid wel ten goede, al mag van mij de achterkant nog wel wat opvallender.

Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #652 Gepost op: 28 mei 2013, 23:09:16
Citaat van: Maxx link=msg=1161483 date=1368552773
Dat betekent dus dat HONAC ze nu nog 'oud' afleverd en er in de korpsen wordt bijgestickerd?  ::)

Ik denk dat HONAC nog gewoon ''ouderwets'' afleverd en men in de korpsen er helemaal niets gaat bijplakken... :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #653 Gepost op: 29 mei 2013, 09:20:11
Citaat van: Jerommeke link=msg=1167470 date=1369775356
Ik denk dat HONAC nog gewoon ''ouderwets'' afleverd en men in de korpsen er helemaal niets gaat bijplakken... :-\

De leverancier van de contourmarkering schijnt de grote vraag niet aan te kunnen, daarom zie je nog vtgn afgeleverd worden met de "ouwe" stippen ipv de blokjes.

Dit is wat alleen wat ik gisteren te horen kreeg, so don't shoot the messenger.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #654 Gepost op: 29 mei 2013, 11:55:10
Als ze nu ook gewoon de standaard ECE-104 klasse C contourmarkering gebruiken.... daar zijn er stapels van beschikbaar omdat dat spul ook meters en meters op vrachtwagens worden geplakt. Maar nee, er moeten weer andersoortige stickers worden gebruikt....  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #655 Gepost op: 29 mei 2013, 12:03:41
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1167601 date=1369821310
Als ze nu ook gewoon de standaard ECE-104 klasse C contourmarkering gebruiken.... daar zijn er stapels van beschikbaar omdat dat spul ook meters en meters op vrachtwagens worden geplakt. Maar nee, er moeten weer andersoortige stickers worden gebruikt....  :-X

Dat zou te simpel zijn voor de politie. Die wil toch alles opnieuw uitvinden.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #656 Gepost op: 31 mei 2013, 09:17:27
Citaat van: Live link=msg=1167933 date=1369866424
Verdachte neergeschoten na overval en gijzeling in Nieuw-Vennep



[...]

Foto's: Daniel Van Straeten

foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende

Een vraagje aan de kenners in de blauwe tak - vergis ik me of zie ik op de foto in het citaat ook witte reflectie op de achterklep van de wagen voor de motor? Zo ja, is dit standaard?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #657 Gepost op: 31 mei 2013, 09:19:29
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1168354 date=1369984647
Een vraagje aan de kenners in de blauwe tak - vergis ik me of zie ik op de foto in het citaat ook witte reflectie op de achterklep van de wagen voor de motor? Zo ja, is dit standaard?
Zeer zeker niet :)
Dat is retro-reflecterend blauw.
Door de flits van de camera raken de reflecterende delen overbelicht. Vandaar dat deze op de foto wit lijken. Maar in het echt zijn ze toch echt blauw  O0


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #658 Gepost op: 31 mei 2013, 10:22:57
Duidelijk, bedankt. (Bij nader inzien zitten de wit lijkende strepen ook aan de "blauwe kant" van de striping...)  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #659 Gepost op: 1 juni 2013, 21:23:37
Gisteren zag ik de nieuwe 17-129 rijden in Rotterdam met een nieuw kenteken (3-KJV-10) en tot mijn verbazing had deze nog de oude striping/ contourmarkering. :-\
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.