Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 271619 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #820 Gepost op: 4 november 2014, 14:11:00
Citaat van: Matth link=msg=1306232 date=1415089159
In oost-brabant gaat niks meer veranderd worden, het lfp is geheel klaar. Eenheid oob gaat hier deze week als eerste mee werken.
Toch werd er tegen mij gezegd door iemand die er aan mee werkt, als Haaglanden en Limburg hun roepnummerplan door de proef gaat, ook gewoon in O-B word ingevoerd.
Maar hij had het niet over de LFP


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #821 Gepost op: 4 november 2014, 14:18:04
Betreft inderdaad niet het LFP, maar het NRP (Nationaal Roepnummer Plan). Is vandaag ingegaan in Oost-Brabant en is definitief. Betreft een uniforme opbouw van roepnummers in het gehele land.
Ik neem aan dat andere eenheden ook over zijn of op korte termijn overgaan.

Edit: Neem aan dat de vraag in dit topic is gesteld ivm vermelding van roepnummers op voertuigen. Dat gaat niet gebeuren, aangezien de voertuigen niet aan een specifiek roepnummer/taak zijn gekoppeld. Bij aanvang dienst kiest de eenheid een roepnummer wat overeenkomt met de taak die zij uitvoeren (noodhulp, wijkagent, wijkzorg/IGP etc). Vervolgens pak je er een beschikbaar voertuig bij.
Senior GGP / Oost-Brabant


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #822 Gepost op: 4 november 2014, 14:34:49
Citaat van: Nick link=msg=1306282 date=1415107084
Betreft inderdaad niet het LFP, maar het NRP (Nationaal Roepnummer Plan). Is vandaag ingegaan in Oost-Brabant en is definitief. Betreft een uniforme opbouw van roepnummers in het gehele land.
Ik neem aan dat andere eenheden ook over zijn of op korte termijn overgaan.
Zeeland West-Brabant was gepland voor november, maar dat is uitgesteld.
If you can dream it, you can do it.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #823 Gepost op: 30 november 2014, 20:00:20
Kwam net http://www.teslarati.com/custom-tesla-model-s-glows-electric-paint/ tegen. Dit zou wat zijn voor onopvallende wagens :D . Zie op 0:57, je ziet de striping alleen als deze "aangezet" is :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #824 Gepost op: 1 december 2014, 01:29:06
Citaat van: Jims link=msg=1306287 date=1415108089
Zeeland West-Brabant was gepland voor november, maar dat is uitgesteld.
januari begreep ik nu?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #825 Gepost op: 1 december 2014, 11:08:12
Citaat van: Nick link=msg=1306282 date=1415107084
Ik neem aan dat andere eenheden ook over zijn of op korte termijn overgaan.

2 december gaat Midden Nederland over. Ik ben benieuwd hoe het loopt aangezien er voor sommige taken weinig nummers beschikbaar zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


attatae

  • Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #826 Gepost op: 14 december 2014, 14:29:10
https://www.facebook.com/kombijdepolitie?hc_location=timeline

Op facebook van kombijdepolitie staat nu een post van iemand die het uniform vertaald heeft naar striping. Dan vind ik de ideeën die hier gepast zijn veel beter! Misschien iets om kombijdepolitie op te attenderen ? ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #827 Gepost op: 14 december 2014, 15:25:12
Net maar even een bericht geplaatst op die Facebookpagina en ze verwezen naar onderwerp
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=81556.0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #828 Gepost op: 14 december 2014, 15:27:05
Op zich vind ik de op FB getoonde versie ook niet verkeerd.
Striping is volledig anders en geen verbastering van de huidige
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #829 Gepost op: 22 februari 2015, 21:29:29
Waarom zitten we zo te klooien met BZK-varianten of Battenburg? En dan niet alleen op politievoertuigen maar alle. Kijk eens na onze oosterburen (Duitsers). Politie ziet er over het algemeen zo uit:


Bron: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/bmw-auf-der-gpec-2014-leipzig-bmw-im-kampf-gegen-das-verbrechen-8576403.html

Alleen reflecterend zijn de letters POLIZEI, het wapen en de zilveren blokmarkering op de zijkanten. Achterkant ziet er tegenwoordig steeds meer zo uit:


Bron: http://www.highwaycop.de/forum/gallery/image_page.php?album_id=20&image_id=532
Kofferbak open en je krijgt me toch een licht:


Bron: http://www.speedheads.de/auto/news/bmw_x3_polizei_neuer_prototyp_fr_die_autobahn_im_test-93062-2.html

Met traffic advisor erin. Ja, dit zijn geen foto's van in het echt. Maar heb ze wel zo in actie gezien afgelopen week (helaas geen foto's gemaakt ervan).

Maar waarom doen wij hier in NL zo moeilijk met de striping en noem maar op? Die BZK striping is leuk, maar hebben die vele lijntjes echt meerwaarde? Daarbij wijzen ze exact de verkeerde kant op als je het bekijkt met die verkeersbakens die ze gebruiken bij wegwerkzaamheden. Lage kant is waar we de bestuurder heen willen hebben. Wat doen we op de voertuigen? Precies andersom: hoge kant boven en daar willen we de bestuurder langs hebben. Caprice haalde het in het verleden al eens aan:
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1218406 date=1383947003



Beelden gevonden op het wegenforum.nl

Hoe wijzen de strepen op de bakens om aan te duiden welke rijbaan je moet hebben ;) Juist, als een V, met de punt naar beneden gericht, in het midden moet je wezen  O0

In Duitsland zijn de ambulances en brandweer allerlei kleuren: Ambulances van volledig rood of oranje tot wit met enkele oranje vlakken. Brandweer van volledig rood tot oranje tot rood met geel en noem maar op. Toch valt me op dat ze veel beter zichtbaar zijn dan onze voertuigen met de vele lijntjes erop die ze BZK striping noemen. En als ze ter plaatse zijn: Blauw aanlaten en werkverlichting erbij: Super zichtbaar, ook zonder al die moeilijke stripingseisen en alles wat ze hier hebben verzonnen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel