Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387681 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

• HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #1090 Gepost op: 17 maart 2015, 09:04:48
Misschien had dat niets met je eerdere gedrag te maken maar bedoelde hij gewoon dat je nóg een rijstrook naar rechts moest opschuiven? (Eventueel extra kruizen aangevraagd maar nog niet verschenen, of slechts zeer tijdelijke noodzaak?)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1091 Gepost op: 17 maart 2015, 10:01:14
Citaat van: batoutofhell link=msg=1337658 date=1426579409
Zou kunnen dat het een portaal eerder had gemoeten.  Maar volgens mij is het de bedoeling om bij de pijl naar rechts te gaan, niet pas 100 meter verder. Maar de meeste beschouwen de de ruimte tussen de pijl en het kruis als de ruimte waarin ze weg vrij moeten maken.
Ik weet niet precies hpe de pijl omschreven staat in het RVV maar misschien anders veranderen naar een wettekst in de trend van:Hier moet een baan opschuiven. Passeren van de pijl is niet toegestaan.
De witte pijl heeft een waarschuwende functie; let op er komt een rood kruis aan. Net als het gele verkeerslicht; stoppen als het kan, want er komt rood aan.

RenéB

• MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #1092 Gepost op: 17 maart 2015, 10:08:40
Citaat van: Haageneesch link=msg=1337666 date=1426582874
De witte pijl heeft een waarschuwende functie; let op er komt een rood kruis aan. Net als het gele verkeerslicht; stoppen als het kan, want er komt rood aan.

Is de juiste benaming niet "verdrijvingspijl"? Vanaf het rode kruis is gebruiken van de rijstrook in ieder geval niet meer toegestaan.
Ben ook wel benieuwd naar een heldere definitie, want een soortgelijke "verdrijvingspijl" is te vinden op een pijlwagen/aktiewagen en daar ga je zeker niet doorheen kunnen met als excuus dat er geen rood kruis op staat (hoewel dat regelmatig geprobeerd wordt).
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1093 Gepost op: 17 maart 2015, 11:12:01
Citaat van: Haageneesch link=msg=1337666 date=1426582874
Daarom was ik zo verbaasd dat ik "gecorrigeerd" werd.

en-er-gy

• Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1094 Gepost op: 17 maart 2015, 16:01:45
=12m11s

mooi stukje. Blijkt maar weer dat in de File ook er genoeg josties zijn die toch denken: de politie is bezig met t ongeval dus ik kan lekker scheuren of: ja, maar ik dacht dat ik verderop kon invoegen omdat er een vrachtwagen stond....

Ik heb kan er niet met mijn hoofd bij dat deze bestuurders hun rijbewijs behouden....

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1095 Gepost op: 17 maart 2015, 17:19:44
Misschien bij negeren rood kruis standaard het rijbewijs invorderen? Zal het even moeten worden aangepast in de wetgeving maar dan tevens met verhoogde pakkans dat het misschien wat minder word. Moet er ook even uitgezocht worden hoe het gaat met de WIS die op kruizen mogen bekeuren, want die mogen niet invorderen. Maar kenetken negeren en dan een afspraak met de rechter versturen in plaats van CJIB post?

en-er-gy

• Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1096 Gepost op: 17 maart 2015, 17:38:36
Citaat van: batoutofhell link=msg=1337747 date=1426609184
Misschien bij negeren rood kruis standaard het rijbewijs invorderen? Zal het even moeten worden aangepast in de wetgeving maar dan tevens met verhoogde pakkans dat het misschien wat minder word. Moet er ook even uitgezocht worden hoe het gaat met de WIS die op kruizen mogen bekeuren, want die mogen niet invorderen. Maar kenetken negeren en dan een afspraak met de rechter versturen in plaats van CJIB post?

Ik ben voor. Hoeveel handtekeningen moesten we verzamelen om namens de burgers een wetsaanpassing te vragen? ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #1097 Gepost op: 17 maart 2015, 17:54:42
Citaat van: en-er-gy link=msg=1337751 date=1426610316
Ik ben voor. Hoeveel handtekeningen moesten we verzamelen om namens de burgers een wetsaanpassing te vragen? ;)
40.000 O0
http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/uw_mening_telt/burgerinitiatief

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1098 Gepost op: 17 maart 2015, 19:28:57
Waar kan ik tekenen? :)

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #1099 Gepost op: 17 maart 2015, 19:37:14
Eerst even nagaan of aan alle voorwaarden wordt voldaan voordat je begint met verzamelen. Als het kan waarom beginnen we er niet 1?