Men zegt ook niet voor niets dat je pas leert rijden als je je rijbewijs hebt gehaald
Het behalen van je rijbewijs is niets meer als een zekere basis hebben in de vaardigheden die het besturen van een voertuig en een zeker nivo van de theorie. Binnen die theorie is ook het rode kruis behandeld als het goed is, dat je het na het behalen van je rijbewijs bent "vergeten" wat een rood kruis betekent ligt niet aan het nivo van de rijopleiding.
Zelfde geldt voor het vinden van de juiste route, als ik meemaak dat een collega op een zeker kruispunt in Den Helder vraagt welke kant hij op moet terwijl de Domdom, borden EN een andere collega zeggen dat hij rechtsaf moet voor de texelseboot zegt dat voor mij alles over zijn richtingsgevoel en kennis (lees voorbereiding) van de te rijden route maar niets over zijn capaciteit over voertuig beheersing en kennis van verkeersregels. Mijn collega zal geen overtredingen begaan maar weet in de laatste 500 meter voor de haven van de texelseboot wel zo fout te rijden dat we twee afvaarten missen !!