Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387690 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1150 Gepost op: 21 mei 2015, 22:12:47
Chaos op A12: automobilisten hebben lak aan rode kruizen

UTRECHT - Automobilisten op de A12 bij het Utrechtse knooppunt Oudenrijn hebben massaal lak aan de rode kruizen op matrixborden. In een klein half uur telde de VerkeersInformatieDienst (VID) donderdagavond al zeker vijftig bestuurders die het verbod negeerden.

Door een ongeluk was de verbindingsweg vanuit Arnhem richting Den Haag en Den Bosch dicht. Veel mensen kozen toch voor de parallelbaan en negeerden hiermee het verbod.

icare

• Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #1151 Gepost op: 21 mei 2015, 22:49:51
Link en item behoeven geen commentaar of inleiding...... #diepezucht

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.141.13

Wat een stelletje koekenbakkers....  :'(

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1152 Gepost op: 21 mei 2015, 23:49:11
Citaat van: icare link=msg=1351737 date=1432241391
Link en item behoeven geen commentaar of inleiding...... #diepezucht

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.141.13

Wat een stelletje koekenbakkers....  :'(
Weet je wat hier mensen zeggen?

Er staat geen afzetting dus waarom moeten wij die kruizen geloven?

Is eigenlijk net als de afzetting die wij dagelijks nu zetten hier in Lelystad op de Zuigerplasdreef.
Smorgens zegt men "Ja, maar de weg is nog niet afgezet" Terwijl de verplichte rijrichting al wel staat aangegeven en de hekken al zo staan dat men normalerwijze niet eens kan oprijden.

Probleem is gewoon dat bij deze dingen de aandacht ligt op het afhandelen van het ongeval en het helpen van de slachtoffers. Iets dat ook prioriteit moet hebben, maar heeft ook gelijk het gevolg dat  mensen niet letten op opvolging van aanwijzingen/borden/regels. Want "ik moet naar huis".  Dan komt bij mij diverse topics naar boven of andere instantie's hiervoor moeten kunnen bekeuren... en dan moet ik helaas zeggen JA. Want zonder de pakkans vergroten gebeurt er niets.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1153 Gepost op: 22 mei 2015, 00:09:08
Zal met dit camera standpunt wat moeilijk zijn, maar als die beter de kentekens kan zien, kan er dan bekeurd worden op basis van de beelden? Ik weet dat er in Londen een kruising is, vol met kruizen op de kruising, waar men in het verleden via de camera de kentekens noteerden die op het krusingsvlak gingen staan. (In de manier van, als ik maar door groen ben)/

Gele wagen

• Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
Reactie #1154 Gepost op: 22 mei 2015, 19:25:21
Vandaag ook weer kruizen moeten plaatsen om een vrachtwagen met pech veilig te houden.
Kon naderhand ook weer 17 kentekens doorgeven voor het negeren van het kruis en het veroorzaken van een gevaarlijke situatie. >:(
De collega medewerker van 0800-8002 had het er maar druk mee.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1155 Gepost op: 22 mei 2015, 19:29:36
Citaat van: Gele wagen link=msg=1351861 date=1432315521
Vandaag ook weer kruizen moeten plaatsen om een vrachtwagen met pech veilig te houden.
Kon naderhand ook weer 17 kentekens doorgeven voor het negeren van het kruis en het veroorzaken van een gevaarlijke situatie. >:(
De collega medewerker van 0800-8002 had het er maar druk mee.
Wat gebeurt er dan verder met die kentekens en door wie?

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #1156 Gepost op: 22 mei 2015, 21:13:51
Dat in die beelden een paar posts terug is volgens mij gewoon artikel 5 waardig, keren en achteruit rijden op de snelweg.. Belachelijk! Rijbewijs afpakken en nooit meer een nieuwe geven..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Gele wagen

• Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
Reactie #1157 Gepost op: 22 mei 2015, 21:18:15
Deze meldingen worden geregistreerd om de omvang van het probleem te loggen intern. Dit kan dan weer meegenomen worden naar het IM platform overleg met overige IM partners zoals politie enz. Om evt maatregelen te bespreken/bedenken om het probleem tegen te gaan.Dit kan bijv. betekenen dat er in bepaalde gebieden extra wordt gecontroleerd bij wegwerkzaamheden of dat bij langdurige incidenten de politie probeerd mensen TP te krijgen voor handhaving als ik en mijn collega WISSEN hierom verzoeken.

Heb ooit gehoord dat de desbetreffende bestuurders die gezien zijn waarschuwings post krijgen. Maar of dit waar is weet ik niet. En door wie die brief dan wordt verstuurd de politie of vanuit RWS zelf durf ik ook niet te zeggen.  Misschien dat een van mijn collega's of de politie collega's hier het antwoord op weet.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1158 Gepost op: 22 mei 2015, 21:33:52
Die waarschuwingsbrief zegt mij vanuit het Amsterdamse totaal niks. Heb er ook nog nooit van gehoord.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1159 Gepost op: 22 mei 2015, 21:40:39
Tja. We maken medewerkers van RWS inmiddels boa zodat ze kunnen bekeuren op de snelweg. Zeg ik heel wat geks als ik er voor pleit om een BOA achter de camera's te zetten? Gewoon alle kentekens vastleggen, en met een begeleidend verbaaltje (standaard tekst mbt waarnemingen) dat eea is waargenomen middels de camera's. Beelden branden en overhandigen aan justitie samen met een stapel mini's en vervolgens de kentekenhouders beboeten.

Zo moeilijk hoeft het toch niet allemaal te zijn mensen.... Of zet desnoods de beelden door naar de meldkamer van de politie waar iemand hetzelfde doet...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.