Maar heel even, en dan niet vanwege de rode kruisjes, maar had de WIS zijn voertuig niet beter vóór dan in de bocht kunnen plaatsen? Hij zou dan beter zijn opgevallen (en terwijl ik dit tik, denk ik: "O ja?").
De WIS geeft op 1:27 een stopteken aan de Prius, die op dat moment bezig is om op weliswaar onhandige manier in te voegen naar links, in een poging om de auto van de WIS te ontwijken omdat die op zijn rijbaan staat. Op 1:29 rijdt de Prius hem voorbij. Deze bestuurder had volgens mij onmogelijk op veilige wijze naar rechts kunnen sturen en stoppen, zonder de WIS en/of de cameraploeg die daar staat te raken! Verder negeert de bestuurder volgens mij geen rood kruis, maar gaat alleen op een heel laat tijdstip naar links. Maar het is dan ook wel een onoverzichtelijke situatie, met een rood kruis in een bocht en ook de auto van de WIS staat inderdaad ook niet echt op de meest opvallende plaats.
Of staat er nog een rood kruis voor de bocht? Zo ja, dan vraag ik mij af in hoeverre de WIS er van uit mag kan gaan dat daar een rood kruis staat? Hij kan dat namelijk niet zelf hebben gezien, want bij aankomst staat er nog niets en vraagt hij het aan. En wat staat er op het voorgaande elektronische bord, een rood kruis of een voorsorteer pijl?
Niet dat ik dit goed wil praten wat de Prius rijder doet, maar het stopteken gegeven door de WIS vind ik volstrekt onverantwoord. Als de bestuurder in een schrikreactie daar gehoor aan had gegeven dan waren er hoogstwaarschijnlijk gewonden gevallen, waaronder wellicht de WIS zelf. En ook de plaats waar hij de bestuurder van de blauwe stationwagon aanspreekt en een bekeuring geeft in het begin van het filmpje getuigd nu niet van veel inzicht!!!